Beste scripters,
Ik ben bezig om elk persoon uit mijn db een email te sturen.
Helaas als ik dit doe.. blijft hij maar laden en laden.
Zou iemand misschien de fout aan willen geven?
Het gaat om een lijst van 10.000 mensen.. maar kan daarom hoeft hij nog niet 1 uur te laden.
Dit is het script:
<?PHP
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `users`");
$mail = "www.QrimeQlub.nl daagt jou uit om de nieuwe Criminal game van deze tijd te spelen!
We zijn nog maar net begonnen, alles is net gereset en bijna alles is nu al af!
Twijfel niet neem nu nog een kijkje!";
Je moet eerst zorgen dat hij ze allemaal netjes neerzet. Als je ze gaat echoën zal je zien dat het er ongeveer zo uitkomt: [email protected]@[email protected]@mail4.com EN dit zal een normaal mailprogramma niet echt snappen. Daarbij moet je het proberen in de BCC te krijgen, anders krijgen mensen elkaars mailadres.
Ik raad dit aan:
<?
#Header om alle adressen in de BCC te zetten, let op de spatie achter $adressen (Dit mag absoluut NIET anders werkt het niet
$headers .= "Bcc:".$adressen."\r\n";
?>
En dan in de While iets als dit:
<?
# Adressen aanmaken en Implode na elke record in de DB, daar komt "; " achter
$adressen = implode('; ' $row['emailadressen']);
?>
Dit zou volgens mij moeten werken... Verbeter mij als het niet klopt!
[EDIT] Je moet bij To een e-mailadres neerzetten van jezelf, zoals support o.i.d.
Mailings sturen doe je niet vanuit je browser. Wat nou als die hangt?
Mijn advies, doe zoiets via de CLI, of via een cron, maar NIET via je browser.
(of je moet een whileloop inbouwen per 50 mailadressen en bijhouden wie je gemailed hebt en dan steeds refreshen of op een eigen gemaakt knop 'volgende' drukken).
Jordy schreef op 10.01.2010 21:16
Uhm, ik had dit eerlijk gezegt al verwacht..
Maar ik snap dat onderste niet echt waar dat voor is.
Ik dacht dat dit werkte maar helaas, dit werkt ook niet:
<?PHP
$mail = "www.QrimeQlub.nl daagt jou uit om de nieuwe Criminal game van deze tijd te spelen!
Probeer deze eens; je moet Implode natuurlijk wel PER ROW laten doen hé en niet voor de whileloop...
Bekijk eens de info over functies en hoe je ze moet toepassen...
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in C:\xampp\htdocs\httpdocs2010\apps\dbccgejat.php on line 14
En ik heb dit nu als script:
<?PHP
Ten eerste moet je niet zoveel Bumpen, dat is me laatst ook opgemerkt. Gewoon even wachten tot iemand je komt helpen en als je iets toe te voegen heb gewoon Editen. Je moet eens kijken wat je verkeerd doet; Volgens mij heb je nog nooit HTML mailing gedaan. Ik zou eerst eens zorgen dat je dat enigsinds snapt anders gaat het niet lukken. Ook zou het handig zijn als je eens ALLES doet wat er gezegt word, want je heb er nu geen $headers in staan. En dan nu je vraag:
Je mag bij variabele nooit "" gebruiken, dat is alleen voor bij gewone teksjes zoals dat QrimeQlub je uitdaagt, variabele daarbuiten hale
HET GAAT DUS OM $MAIL
EDIT
PS als je door gaat met bumpen heb je kans dat je topics gesloten gaan worden!
Leon bedankt voor je reactie.. Ik vind het jammer de er zo bot gereageerd wordt.
Maar het ligt niet aan $mail geloof ik.
Want ook al haal ik die weg.. de error blijft.
En heb al $header erin gehad.. maar ook dit werkte niet..
Zou iemand dus weten wat ik hieraan moet veranderen:
<?PHP
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `email`='[email protected]'");
Ten eerste is dat niet bot reageren dat is je wijzen op de regels, of die je nou bevallen of niet.
Je antwoord: VERANDER wat ik zei =þ
<?PHP
$sql = mysql_query("SELECT * FROM `users` WHERE `email`='[email protected]'");