Hallo allen,

Ik wil me eens wat meer verdiepen in PDO en databases. Ik wil wat basisinformatie leren over hoe je het beste queries kunt gebruiken. Heel simpel wat info over select, update, join en dergelijke en dan op de PDO manier. Even m'n geheugen opfrissen... weet iemand toevallig een leuke tutorial ofzo?
Dankjewel Aar en Wouter! Daar ben ik wel even zoet mee :-)
Ik heb toch wel een punt van kritiek op beide tutorials, en wel dit:
de sqlsyntax die gebruikt wordt is niet cross database compatible.
Hoe bedoel je Ger? En nog belangrijker... weet jij dan een tutorial waarbij wel de goede sqlsyntax wordt gebruikt?
Ozzie

Hoe bedoel je Ger?
Een klein voorbeeldje:
mssql kent geen columns van het type int en varchar
sqlite vereist quotes(") of [] om veld en tabelnamen
Ozzie

En nog belangrijker... weet jij dan een tutorial waarbij wel de goede sqlsyntax wordt gebruikt?

Nee eigenlijk niet... :-(
Ik snap het niet goed... ik dacht dat PDO dat zelf eigenlijk allemaal regelde...???
Ik betwijfel het.
De grootste verschillen zitten in SQLite, wat zoals de naam al doet vermoeden beperkte SQL functionaliteit heeft, en ik vraag me of dat uberhaupt al door PDO zelf geregeld kan worden.
Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven? Ik dacht juist dat PDO een abstractielaag was die met alle typen databases kan "praten".

Wie weet dit???????
Ja, maar de SQL-queries verschillen wel eens per platform.
Voor MySQL en MySQLi zijn er overigens geen verschillen, omdat dit op MySQL draait.

Voor Oracle is de SQL structuur op sommige punten weer eens anders, net als voor MsSQL.

Reageren