Explode probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

17/08/2010 22:07:09
Quote Anchor link
Beste mensjes, (ja, voor mij zijn jullie mensjes, de meeste dan)

Ik ben na lange tijd weer eens terug bij het PHP programmeren.
Nu heb ik alleen een klein probleempje met de explode functie.

ik heb nu een stuk text, bijvoorbeel.
Quote:
Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened, dit wil ik over houden

Nu wil ik dus alles na Stranger THINGS Have Happened overhouden.
Toevallig weet ik al dat het die zin is, want die is hiervoor al bepaald, alleen staat er dan "Stranger Things Have Happened".
Dus ik dacht in eerste instantie, PHP is niet zo pietluttig met hoofdletters,
$retval = explode($title, $text);
print_r($retval);
Helaas stond alles nog in 1 stuk.
Dus goed, ik ga er vanuit dat het hoofdletter gevoelig is, dus ik keurig alle 2 de waarden strtolower, en het zou moeten werken.
Maar helaas nogsteeds niet.

Nu heb ik de strtolower versie even geprint, en die hard-coded in de explode gezet.
Tot mijn stomme verbasing, werkt dit wel.
Heeft iemand hier een verklaarbare reden voor, en eigenlijk iets belangrijker, een oplossing?

Alvast Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 08:17:07

Danny Roelofs

Danny Roelofs

17/08/2010 22:21:52
Quote Anchor link
De syntax van explode
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
array explode  ( string $delimiter  , string $string  [, int $limit  ] )
?>

Als je de delimiter zet op een spatie ofwel $delimiter = " " en de $string gebruikt voor de invoer van je tekst zal de uitkomt, een array voorzien zijn van alle gegevens die door een spatie waren gescheiden.

Kortom:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$a_Data
= explode (' ','Dit is een zin');
var_dump($a_Data);
?>

Want het lijkt er op dat je de functie explode() niet toepast zoals je hem zou behoren toe te passen. want een delimiter is dat gene wat de string doet scheiden van elkaar en elke segment in de array stopt onder een nieuwe key.
Gewijzigd op 17/08/2010 22:23:38 door Danny Roelofs

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

17/08/2010 23:05:23
Quote Anchor link
Dan doe ik het toch aardig goed, als ik de tekst wil scheiden op de title.
Maar het bizarre is juist dat hij het wel doet als ik het hard-coded erin zet, maar niet als ik een variable gebruik.

- SanThe -

- SanThe -

17/08/2010 23:32:40
Quote Anchor link
Werkt gewoon.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

$var = 'Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened, dit wil ik over houden'
;

$arr = explode(strtolower('Stranger Things Have Happened'), strtolower($var));

echo '<pre>'.print_r($arr,true).'</pre>';

?>

Danny Roelofs

Danny Roelofs

17/08/2010 23:38:30
Quote Anchor link
Dit is dan een voorbeeldje wat werkt, zei het natuurlijk een basis, uiteindelijk zou je ook met regulare expressie's kunnen werken, maar dit gaat dan even om het feit hoe explode wel werkt.

Voorbeeldje wat hier prima werkt:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    $zin
= "Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
                Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened,
                 dit wil ik over houden"
;

$a_Data = explode (' ',$zin);

$s_Gezocht = 'tHiNgs'; // zoektocht is niet hoofdletter gevoelig, dus deze zoekstring kan.
        $b_Found = 0;
        foreach ($a_Data as $s_Content)
        {

if (strcasecmp($s_Gezocht, $s_Content)==0)
            {

$b_Found = 1;
            }

if ($b_Found == 1)
            {

$s_Result .= $s_Content.' '; // ik voeg er nu dan weer een spatie bij
            }

}

echo $s_Result;
?>
Gewijzigd op 17/08/2010 23:39:08 door Danny Roelofs

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

18/08/2010 13:05:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je mij bedoeling verkeerd begrijpt,
Het is de bedoeling dat hij het deel na "Stranger THINGS Have Happened" pakt,
dus "dit wil ik over houden".
Dus nu wil ik hem exploden op "Stranger THINGS Have Happened" en dan zou het gedeelte erna dus in de array moeten staan als los item.

18/08/2010 13:06:42
Quote Anchor link
Zit er geen html omheen ofzo?

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

18/08/2010 13:12:44
Quote Anchor link
@Karl, bedankt voor de hint,
Er stond geen HTML omheen, maar wel een 2 spaties aan het eind, en daarop pakte hij hem dus niet.

18/08/2010 13:14:52
Quote Anchor link
Nico Kaag op 18/08/2010 13:12:44:
@Karl, bedankt voor de hint,
Er stond geen HTML omheen, maar wel een 2 spaties aan het eind, en daarop pakte hij hem dus niet.

Mooi :-).
Eigenlijk bedoelde ik, als het tussen html tags staat, dan kan je met DOM makkelijk filteren.

Danny Roelofs

Danny Roelofs

18/08/2010 13:24:21
Quote Anchor link
Nico Kaag op 18/08/2010 13:05:34:
Ik denk dat je mij bedoeling verkeerd begrijpt,
Het is de bedoeling dat hij het deel na "Stranger THINGS Have Happened" pakt,
dus "dit wil ik over houden".
Dus nu wil ik hem exploden op "Stranger THINGS Have Happened" en dan zou het gedeelte erna dus in de array moeten staan als los item.

En die van @San dan, had je die al geprobeerd? want die werkt wel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.