First <li>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jens B

Jens B

25/01/2011 12:08:55
Quote Anchor link
Hallo Allemaal..

Thnx to phphulp ben ik al heel wat stappen verder..
Ik blijf lekker gewoon de kleine dingetjes vragen om voor mezelf meer kennis op te doen..
Alle vragen die ik stel lijken heel makkelijk (zijn ze waarschijnlijk ook), maar het gaat me om de basiskennis..
Ondertussen google ik lekker verder..

Wie kan me hier mee helpen?

<ul class="staffeloverzicht">
<li rel="100">

</li>
<li rel="7800" >

</li>
</ul>

Ik wil de ul met de class=staffeloverzicht aanroepen, en ik wil een class toevoegen aan de eerste li

Ik google ondertussen verder.. Maar is er hier een snelle vogel die me kan helpen?
Altijd leuk toch die kleine oplossingen :)?

Dankjewel !

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 09:26:40

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 12:16:11
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<ul class="staffeloverzicht">
  <li rel="100" class="li_class">bla</li>
  <li rel="7800" >blabla</li>
</ul>

css:

ul.staffeloverzicht {
  font-size:30px;
}

li.li_class {
  color:red;
}
Gewijzigd op 25/01/2011 12:16:54 door Ozzie PHP

Jens B

Jens B

25/01/2011 12:25:19
Quote Anchor link
css:
ul.staffeloverzicht li:first-child {
background:red;
}

Dat zou een fijnere optie zijn, gezien ik niets in de html kan toevoegen! Bedankt voor je reactie.. Maar ik bedoel eigenlijk een stukje php..
Het is geen optie om in de li even class="naam" te typen..

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:02:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan eerder moet kijken naar javascript / jquery.

http://api.jquery.com/addClass/

Jens B

Jens B

25/01/2011 13:24:23
Quote Anchor link
Hey Ozzie,

Met javascript lukt het me wel.. Maar het liefste doe ik het in de php serverside :)..
Dat is iets veiliger toch ?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 13:31:16
Quote Anchor link
Dit lijkt me niet iets wat je met PHP doet.

Wouter J

Wouter J

25/01/2011 13:45:17
Quote Anchor link
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.

Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 13:46:19
Quote Anchor link
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo
Gewijzigd op 25/01/2011 13:46:34 door Tim Fendt

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 14:19:14
Quote Anchor link
Wouter J op 25/01/2011 13:45:17:
Met javascript kun je het beter niet doen. Als iemand js uit heeft staan werkt het niet. En jQ is voor zoiets simpels totaal overbodig en langzaam om in te laden.
Het CSS voorbeeld wat je gaf (:last-child) is CSS3 en werkt dus nog niet overal.
Met PHP kun je zoiets niet doen.

Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen???? En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Tim Fendt op 25/01/2011 13:46:19:
Je zou toch kunnen tellen met $i als hij 1 is class = rood daarna $i = 2 ofzo

Iets met een klok en een klepel...

Tim Fendt

Tim Fendt

25/01/2011 14:21:44
Quote Anchor link
Had verkeerd gelezen en dacht dat hij dit in een while loop had staan.

dan had je dit wel kunnen gebruiken

Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:17:14
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
En tja... als iemand js niet aan heeft staan dan werkt er een heleboel niet.

Je moet proberen alles zo te scripten dat als je JS uit hebt staan je geen belangrijke dingen mist.
Ozzie PHP op 25/01/2011 14:19:14:
Oke, je zegt nu 3x hoe hij iets niet moet doen????

Inderdaad. In de scripttalen wereld is er nog niet echt een oplossing voor dit geval. Wat je zou kunnen doen is de eerste een class meegeven, maar dat had jij al gezegd.
Wat je verder nog zou kunnen doen is je verdiepen in JS en zelf een JS scriptje schrijven zonder dat er jQuery nodig is.
Dan zal de js code zoiets worden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<ul id="nav">
  <li>Item 1</li>
  <li>Item 2</li>
  <li>Item 3</li>
  <li>Item 4</li>
</ul>
<script type="text/javascript">
  var id;

id = document.getElementsByTagName('li')[0];

id.className = 'red';
</script>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:23:38
Quote Anchor link
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)

Wouter J

Wouter J

25/01/2011 16:31:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP:
Naja... nu raad je zelf ook een javascript aan! Jij weet ook niet wat je wil :)

Ik raad eerst een class aan...

Maar het ligt hem vooral in het feit dat hier zo makkelijk jQuery gebruiken wordt gezegd. jQuery is wel een file vam 77kb. Dus als je het voor 1 zo'n simpel ding moet gebruiken is het nergens voor nodig.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 16:38:00
Quote Anchor link
Heel interessant dat je dit zegt Wouter, want ik heb deze discussie hier ook al eerder gevoerd. Ik ben zelf ook van mening dat je niet te snel naar jQuery zou moeten grijpen, maar de meesten hier zijn er van overtuigd dat je dat wel moet doen.

Je kunt dat jQuery bestand overigens op de een of andere manier comprimeren, maar ik heb geen flauw idee hoe... en volgens mij velen met mij. De grap is dat mensen vaak zeggen dat jQuery maar 26kb is of zo, maar dat is helemaal niet zo, tenzij je het comprimeert... maar niemand weet hoe dat werkt als je het mij vraagt.

25/01/2011 16:42:00
Quote Anchor link
Als je gewoon jQuery gebruikt die bij google gehost staat dan kan je soms nog data besparen. Doordat jQuery bij google gehost staat hoeft die maar één keer gedownload worden. Daarna blijft die in de cache staan.
Verder staan er op je website vast en zeker plaatjes, plaatjes zijn toch snel groter dan jQuery is.
En natuurlijk het mooiste is dat jQuery zorgt dat mensen die niet zo goed zijn in javascript geen oznin dingen gaan schrijven doordat ze één simpele methode kunnen gebruiken.

Wouter J

Wouter J

25/01/2011 17:39:39
Quote Anchor link
Ik heb even een test gedaan met Speed tracer en het verschil tussen de code van google (link) en jquery (link) is bij een eerste bezoek 1 seconden in het voordeel van de jquery. Het tweede bezoek en de andere is het 1 seconden in het voordeel van google code.
Edit:
allebei de files worden opgeslagen in de cache

Als je dus veel terug kerende bezoekers hebt kun je beter die code van google hebben. Zelf vind ik dit niet geslaagd, aangezien je afhankelijk bent van een andere host. Ik heb zelf een sub domein vol met dit soort scripts en libary's staan en daar link ik de hele tijd naar terug.
Gewijzigd op 25/01/2011 17:41:16 door Wouter J

Joakim Broden

Joakim Broden

25/01/2011 19:24:44
Quote Anchor link
Waarom zou dit niet via php kunnen.

Als hij relevante code laat zien hoe hij de ul opbouwt komen we verder.

Tevens zou dit kunnen zoals Tim zei als het in een while staat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$i
= 1;
while() {
    $class = '';

if($i == 1) {
        $class = 'class="first"';
    }

echo '<li '.$class.'>Lorem ipsum</li>';
}

?>

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/01/2011 20:11:21
Quote Anchor link
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.

Joakim Broden

Joakim Broden

26/01/2011 09:11:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/01/2011 20:11:21:
Even goed alles lezen. Hij kan de html niet aanpassen dus dit werkt niet.

Als hij het zelf maakt waarom zou hij de php/html dan niet kunnen bewerken? Vaak moet je verder kijken dan je neus lang is.

DAAROM ZEG IK ALS HIJ DE RELEVANTE CODE PLAATS KUNNEN WE MEER.
Gewijzigd op 26/01/2011 09:11:57 door Joakim Broden

Jens B

Jens B

26/01/2011 11:40:41
Quote Anchor link
Ik snap dat jullie meer code willen, maar waarom is dat ?
Een soort basis functie van een webshop ( waarvan ik geen broncode heb) zorgt ervoor dat er uit een xml bestand wat gegevens worden gehaalt.

Ik zie niet hoe de opbouw is, ik zie alleen wat het eindresultaat is op de pagina, en dat laat ik jullie in de begin post zien..

Mijn vraag is best simpel..
Ik heb een UL waar ik de class van heb.. ik kan dus die UL in php aanroepen op de volgende manier..

$DeUL = str_get_html(parent::$html)->find('UL[class=staffeloverzicht]', 0);

Nu heb ik de UL, ik ging er even vanuit dat ik vanuit hier toch makkelijk aan zou moeten kunnen geven dat ik een class wil geven aan zijn eerste item ( LI )

:)

LETOP: ik ben pas met php aan het klooien sinds 2 weekjes nu, en snappen doe ik nog helemaal niet, ik heb via hier wat hulp kunnen krijgen met basisvraagjes.. maar het zou zomaqar kunnen dat wat ik vraag helemaal niet zo makkelijk is ! Ik weet dat niet ..

Maar is het een vreemde vraag?

Tot zover harstikke bedankt voor het meedenken, en sorry als ik onduidelijk in mijn vraag was/ben!

26/01/2011 11:56:21
Quote Anchor link
Verander UL[class=staffeloverzicht] in UL[class=staffeloverzicht]/li[1] en je hebt als het goed is je eerste li element.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.