Folders/bestanden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »
Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

02/07/2010 00:11:34
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Voor mijn kerkgemeente ben ik een sync. script aan maken zodat het leden bestand kan worden uitgelezen en weg geschreven naar een database.

Nu moet je voor fopen (die function gebruik ik) de rechten van de folder en file aanpassen naar ieder geval mod 775.

maar stel je weet de naam van het bestand en de folder dan zou je via de brouwser het volgende kunnen doen. www.adresvansite.nl/map/bestand.txt en je kunt alles lezen in het bestand.

Dat mag natuurlijk niet, want dit is gevoelige informatie.
Hoe kun je het dan wel openzetten voor PHP maar niet voor de buitenwereld?

Bedankt alvast voor je uitleg!
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 12:37:58
 
Mark PHP

Mark PHP

02/07/2010 00:51:32
Quote Anchor link
Bestanden die niet -direct- in de browser aangeroepen mogen worden moeten altijd buiten de webroot (dit is meestal de www/public_html map) geplaatst worden.
Gewijzigd op 02/07/2010 00:51:53 door Mark PHP
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

02/07/2010 09:01:13
Quote Anchor link
Wat je ook kan doen, is het gewoon in een (mysql) database stoppen, en dan goed beveiliigen.
Maar als je nog geen database heb, lijkt het mij overbodig. zoniet, zet het dan in een DB, en als het echt moet kun je het laten aanroepen door php. Ik neem aan dat je weet hoe dat moet, zoniet kijk dan even naar mysql_real_escape_string, en deze tut. succes!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

02/07/2010 09:40:58
Quote Anchor link
Of je gebruikt Ekklesia, een handig software-pakket. Heeft nu dacht ik ook een on-line-functie
 
Johan Dam

Johan Dam

02/07/2010 09:48:54
Quote Anchor link
met .htaccess kan je directories beveiligen en dat mensen dus niets kunnen zien in www.adresvansite.nl/map/

PHP negeert dat echter en kan er dus gewoon bij.
 
Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

03/07/2010 22:59:56
Quote Anchor link
@mark van Seventer kan je dus een map aanroepen buiten de www data map dmv php?
@Johan Dam, handige tip! Zal eens kijken!
 
Joren de Wit

Joren de Wit

03/07/2010 23:04:58
Quote Anchor link
Jazeker, je kunt met PHP gewoon bij mappen die buiten de webroot liggen. Met ../ in het pad kun je 1 niveau omhoog en kun je dus overal uitkomen (zo lang je maar rechten hebt op opgevraagde mappen).

De .htaccess oplossing vind ik minder geslaagd, zorg er gewoon voor dat gebruikers niet weten waar die bestanden staan door ze buiten de webroot te plaatsen. Krijg je ook geen vervelende foutmeldingen als gebruikers die bepaalde map wel proberen te openen...
 
Ruliezz liezz

Ruliezz liezz

30/07/2010 13:20:16
Quote Anchor link
Het heeft even stil gelegen ivm de vakantie, maar ben er nu weer mee bezig gegaan. Ik heb een map aangemaakt buiten mijn www map, maar toch kan ik hem niet benaderen ondanks de rechten en owner op de ftp user.
 
John D

John D

30/07/2010 13:23:49
Quote Anchor link
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.
Gewijzigd op 30/07/2010 13:24:20 door John D
 
Johan Dam

Johan Dam

30/07/2010 13:35:21
Quote Anchor link
rechten rw-rw-rw of 777, af hangend wat je gebruikt,

Waar bevind het bestand zich en waar het script?

als je het bestand naast je public_html hebt en het script erin, dan moet je het aanroepen in php met ../bestand.txt, zit het script in een andere map die weer in public_html bevind, dan is het ../../bestand.txt,
bevind de bestand zich in een map naast de public html, dan is het ../../map/bestand.txt.
 
John D

John D

30/07/2010 14:29:45
Quote Anchor link
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw
Gewijzigd op 30/07/2010 14:31:31 door John D
 

30/07/2010 14:41:34
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 13:23:49:
Het is wel belangrijk dat de apache deamon (het webserver proces dat in feite php uitvoert) ook rechten heeft op die map. Meestal user: apache. Je kan het in ieder geval uittesten door even alle rechten rw-rw-rw op die map te geven.

Dat de gebruiker apache is wil je liever niet bij shared hosting. Dat zou betekenen dat iedereen jou bestanden kan uitlezen (want iedereen zou apache zijn). IMHO zou de apache onder dezelfde user draaien als waarmee ingelogd wordt op ftp. Want dan is een chmod als:

John D op 30/07/2010 14:29:45:
777=rwxrwxrwx (x=uitvoerbaar wil je liever niet).
666=rw-rw-rw

Helemaal niet nodig. Dan kan gewoon 600 gebruikt worden (lees en schrijven voor owner), de group zou hoogstens nog lezen mogen, dus 640, maar dat lijkt mij ook niet echt nodig dan.
In principe zou other niet je bestanden hoeven uit te lezen, of te schrijven, of execute. Dus kan die gewoon 0 blijven per definitie.
 
John D

John D

30/07/2010 14:52:21
Quote Anchor link
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.
Gewijzigd op 30/07/2010 14:54:57 door John D
 

30/07/2010 15:11:31
Quote Anchor link
John D op 30/07/2010 14:52:21:
Helemaal niet nodig is een nogal algemeen oordeel, het is niet overal hetzelfde. De ene hoster is de andere niet en elke hoster vind dat zijn manier de juiste is...
Zal sterk afhankelijk zijn van de hoster. Als ik bij een van de hosters bestanden ftp naar de website met de ftp user dan ben ik een andere user dan apache en of dat de centrale apache is of een virtuele apache cq "mijn" apache weetikniet maar ik moet in ieder geval rw-rw---- op de bestanden zetten.

Je leest het nu waarschijnlijk als een nieuwe zin (want ik heb ook een hoofdletter geplaatst). Het is eigenlijk als doorlopen de zin bedoelt.
Dat is dus een beetje jammer dat iedere hoster het anders doet. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een hosting gehackt, waar weliswaar apache onder de juiste gebruiker draaide (voor iedere website een aparte user), maar dat iedereen wel in dezelfde group zat (kan ik me op zich ook wel wat bij voorstellen) en alle bestanden dus met lees en schrijf rechten voor user en group (zoals bij jouw). Doordat de jail niet goed ingesteld stond kon ik gewoon bij iedereen z'n bestanden uitlezen. Dat is toch niet de bedoeling??
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.