fout melding
Ik krijg deze foutmelding:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /storage/mijndomein/users/002327/public/sites/www.cyber-war.nl/forum/topics.php:2) in /storage/mijndomein/users/002327/public/sites/www.cyber-war.nl/forum/config.php on line 3
en snap niet hoe het kan?
dit is config.php
Ik weet dat het met de sessie temaken heeft.
Maar al ik die sessie weg heb werkt het inlog gedeelte niet meer.
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /storage/mijndomein/users/002327/public/sites/www.cyber-war.nl/forum/topics.php:2) in /storage/mijndomein/users/002327/public/sites/www.cyber-war.nl/forum/config.php on line 3
en snap niet hoe het kan?
dit is config.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
session_start();
ob_start();
ERROR_REPORTING(0);
// MySQL
$db_user = "geen"; // Gebruiker voor MySQL
$db_pass = "geen"; // Wachtwoord voor MySQL
$db_host = "geen"; // Host voor MySQL; standaard localhost
$db_db = "geen"; // Database
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);
?>
session_start();
ob_start();
ERROR_REPORTING(0);
// MySQL
$db_user = "geen"; // Gebruiker voor MySQL
$db_pass = "geen"; // Wachtwoord voor MySQL
$db_host = "geen"; // Host voor MySQL; standaard localhost
$db_db = "geen"; // Database
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db);
?>
Ik weet dat het met de sessie temaken heeft.
Maar al ik die sessie weg heb werkt het inlog gedeelte niet meer.
Voor functies als session_start() mag er nog geen output naar de browser plaatsgevonden hebben, dus geen echo, geen html en zelfs geen loze spatie buiten je php tags.
In jouw geval gebeurt dat wel al en wel in topics.php op regel 2. Zorg dus dat je eerst alle PHP logica uitvoert voordat je output naar de browser verstuurt. Dan heb je nooit last van dit soort fouten...
Verder zie ik dat je deze fout hebt proberen te voorkomen met ob_start(). Maar naast dat je het niet goed opgelost hebt, is dit een zeer smerig lapmiddel om je headers already sent foutmeldingen te onderdrukken/voorkomen. Zorg gewoon dat je het eingelijke probleem oplost en zorg dat de logica binnen je applicatie op orde is.
In jouw geval gebeurt dat wel al en wel in topics.php op regel 2. Zorg dus dat je eerst alle PHP logica uitvoert voordat je output naar de browser verstuurt. Dan heb je nooit last van dit soort fouten...
Verder zie ik dat je deze fout hebt proberen te voorkomen met ob_start(). Maar naast dat je het niet goed opgelost hebt, is dit een zeer smerig lapmiddel om je headers already sent foutmeldingen te onderdrukken/voorkomen. Zorg gewoon dat je het eingelijke probleem oplost en zorg dat de logica binnen je applicatie op orde is.
'Blanche:
Voor functies als session_start() mag er nog geen output naar de browser plaatsgevonden hebben, dus geen echo, geen html en zelfs geen loze spatie buiten je php tags.
Ben niet zo heel goed hier in dus kun je het wat beter uit leggen?
Beter uitleggen? Deze uitleg lijkt me vrij duidelijk. Voor functies als session_start(), header() en setcookie() mag je gewoon geen output naar de browser verzonden hebben. En zoals je aan de foutmelding kunt zien doe je dat nu wel. Daar zul je dus verandering in aan moeten brengen.
Hoe je dat in jouw geval het beste kunt doen: geen idee, ik kan immers niet zien hoe jouw applicatie opgebouwd is. Het komt er in ieder geval op neer dat je session_start() ergens aan het begin van een script wilt aanroepen, nog voordat er output naar de browser verzonden is.
Lees ook eens de PHP Beginnershandleiding, dan wordt e.e.a. misschien ook wat duidelijker...
Hoe je dat in jouw geval het beste kunt doen: geen idee, ik kan immers niet zien hoe jouw applicatie opgebouwd is. Het komt er in ieder geval op neer dat je session_start() ergens aan het begin van een script wilt aanroepen, nog voordat er output naar de browser verzonden is.
Lees ook eens de PHP Beginnershandleiding, dan wordt e.e.a. misschien ook wat duidelijker...
heb het al opgelost
En wat was de oplossing? Er zijn wellicht ook anderen met hetzelfde probleem die wat aan jouw oplossing kunnen hebben...