Geen sessions?
Ik heb net een nieuwe host gekocht, alles werkt tot nu toe, maar:
Ik kan geen sessions aanmaken :S
Ik heb session_start(); etc.
Ik kan geen sessions aanmaken :S
Ik heb session_start(); etc.
Mmm,
wat is nu de vraag? Of is het gewoon de bedoeling dat we met je mee huilen?
:'S :'( :'@
wat is nu de vraag? Of is het gewoon de bedoeling dat we met je mee huilen?
:'S :'( :'@
de vraag is:
Waarom ik geen sessions aan kan maken..
Waarom ik geen sessions aan kan maken..
Hi PurpleMadness,
Heb je een script dat je hebt getest? Post die hier even, dan kunnen we meekijken of het niet aan je script ligt.
Heb je een script dat je hebt getest? Post die hier even, dan kunnen we meekijken of het niet aan je script ligt.
Ik heb het met een test geprobeerd:
pagina1.php
pagina2.php
Maar bij pagina 2 output hij helemaal niks..
pagina1.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
session_start();
$_SESSION['test'] = "test";
echo '<a href="pagina2.php">pagina2.php</a>';
?>
error_reporting(E_ALL);
session_start();
$_SESSION['test'] = "test";
echo '<a href="pagina2.php">pagina2.php</a>';
?>
pagina2.php
Maar bij pagina 2 output hij helemaal niks..
Oké, dat is inderdaad wel heel gek. Misschien draait de host een heel oude versie van PHP en lukt het wel met session_register(), maar dat lijkt me niet echt een oplossing.
Ik zou toch m'n host even bellen of mailen, misschien hebben ze de session-dir niet goed ingesteld.
Ik zou toch m'n host even bellen of mailen, misschien hebben ze de session-dir niet goed ingesteld.
PHPerik:
Oké, dat is inderdaad wel heel gek. Misschien draait de host een heel oude versie van PHP en lukt het wel met session_register(), maar dat lijkt me niet echt een oplossing.
Ik heb het al met session_register geprobeerd, ik zal inderdaad een een mailtje sturen
Het beste kun je deze vraag even bij je nieuwe hoster leggen, daar betaal je namelijk voor en hij kan het je beter vertellen dan ons.
en als ze toch nog met session_register() werken zou ik een andere host adviseren ;)
PHPerik:
Wat zou dan een verkeerde pad moeten zijn?
BTW: slaat hij de sessions in een bestand op of kan je dat niet zien?
Php slaat zijn gegevens inderdaad op in een bestand, die je gewoon kan uitlezen als je voldoende rechten daarvoor hebt :).
IK hou het met deze informatie hier op een instellings"foutje" bij je nieuwe host en wanneer ik jou was stuurde ik ze een net mailtje met dezelfde vraag als die je ons stelt.
Soms is een kleine wijziging aan de serverside al voldoende en is alles voor jou toppies geregeld.
Om de snelheid voor jou erin te houden vertel je host ook wat je allemaal al gedaan hebt en dat jij het niet meer weet wat te doen maar dat je graag PHP met sessions had gehad en of dit ook kan?
Heel veel Succes!!!
edit: typo :(
Soms is een kleine wijziging aan de serverside al voldoende en is alles voor jou toppies geregeld.
Om de snelheid voor jou erin te houden vertel je host ook wat je allemaal al gedaan hebt en dat jij het niet meer weet wat te doen maar dat je graag PHP met sessions had gehad en of dit ook kan?
Heel veel Succes!!!
Gewijzigd op 11/02/2006 15:54:00 door Lissy Pixel
lissy:
IK hou het met deze informatie hier op een instellings"foutje" bij je nieuwe host en wanneer ik jou was stuurde ik ze een net mailtje met dezelfde vraag als die je ons stelt.
Heel veel Succes!!!
Heel veel Succes!!!
Bedankt, 't zal wel lukken hoop ik
Ik kijk in die folder waar de sessions in "horen"te staan, en met webdevolper voor FF kan je ook je sessions zien, en in die map staan ze niet, en wel in webdeveloper :S
Sessions staan client side en vaak in de temp dir.. En die is vaak niet voor je toegangkelijk (Als de server niet van jouw is...)
Serverside neem ik aan dat je bedoelt?
Cookies staan clientside
Misschien kan je ons ook vertellen welke host dit is?? Niet om hem/haar in een kwaad daglicht te zetten maar om te kunnen kijken of meer mensen dit probleem hebben?
Cookies staan clientside
Misschien kan je ons ook vertellen welke host dit is?? Niet om hem/haar in een kwaad daglicht te zetten maar om te kunnen kijken of meer mensen dit probleem hebben?
Gewijzigd op 11/02/2006 17:23:00 door Oid T
kijk bovenaan op de banner..
Hostingdiscounter.
Hostingdiscounter.