Googlebot komt alleen kijken?
Ik kan je in ieder geval vertellen dat de code om de document title te overschrijven, prima wordt uitgevoerd door googlebot en nou precies zo in google search staat.
Opnieuw een bewijs dus dat Googlebot JavaScript begrijpt als dat aan het DOM gerelateerd is.
Jep! Gelukkig maar.
Wel plaatst ie nog steeds overal in de titel 'Dag vooruit' bij achter, terwijl dat niet moet. Ondanks de title en rel die zijn toegevoegd.
Wel plaatst ie nog steeds overal in de titel 'Dag vooruit' bij achter, terwijl dat niet moet. Ondanks de title en rel die zijn toegevoegd.
Opnieuw een bewijs dat de code dus niet wordt uitgevoerd, maar wordt geinterpreteerd.
Sorry, da's flauw :-)
Dat het werkt is het belangrijkste, maar ik zou wel graag willen weten wat dan wel en niet door Google wordt gedaan met javascript.
Sorry, da's flauw :-)
Dat het werkt is het belangrijkste, maar ik zou wel graag willen weten wat dan wel en niet door Google wordt gedaan met javascript.
Gaat om het resultaat :P Inderdaad flauw hoor.
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat google dan wel en niet uitvoert.
Iemand nog een idee hoe ik van dat vervelende 'Dag vooruit' in de titel afkom? Ik had al een dynamische sitemap toegevoegd, als die deze uitvoert zou die dat niet moeten doen, maar daarentegen navigeert die langs alle pagina's d.m.v. de links Dag vooruit en Dag terug, en deze neemt ie mee in de titel.
De HTML link ziet er nu als volgt uit
Waarna het resultaat er in google zo uitziet (andere datum)
edit: Nog 2 resultaten toegevoegd. De ene keer plaatst hij 10+ items ervoor, de ander keer wanneer de is ge-indexeert (4 dagen geleden) en de ander keer weer niks.
Heeft iemand meer informatie hoe ik google kan sturen hierin?
Ik ben inderdaad wel benieuwd wat google dan wel en niet uitvoert.
Iemand nog een idee hoe ik van dat vervelende 'Dag vooruit' in de titel afkom? Ik had al een dynamische sitemap toegevoegd, als die deze uitvoert zou die dat niet moeten doen, maar daarentegen navigeert die langs alle pagina's d.m.v. de links Dag vooruit en Dag terug, en deze neemt ie mee in de titel.
De HTML link ziet er nu als volgt uit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<th colspan="5">Het weer op zaterdag 8 februari 2014 te De Bilt
<div class="nav right">
<a href="2014-02-07" rel="prev" title="Het weer op vrijdag 7 februari 2014">« Dag terug</a>
-
<a href="2014-02-09" rel="next" title="Het weer op zondag 9 februari 2014">Dag vooruit »</a>
</div>
</th>
<div class="nav right">
<a href="2014-02-07" rel="prev" title="Het weer op vrijdag 7 februari 2014">« Dag terug</a>
-
<a href="2014-02-09" rel="next" title="Het weer op zondag 9 februari 2014">Dag vooruit »</a>
</div>
</th>
Waarna het resultaat er in google zo uitziet (andere datum)
Quote:
Het weer op donderdag 10 maart 1955 - Daggegevens - Dag vooruit
**site**/1955-03-10
10+ items - ... terug - Dag vooruit ». Temperatuur, Neerslag en verdamping.
Gemiddelde 1.7 °C Hoeveelheid neerslag, 0.0 mm.
Minimum 4.6 °C Duur neerslag, 0.0 uur.
Het weer op woensdag 5 oktober 1955 - Daggegevens - Dag vooruit
**site**/1955-10-05
4 dagen geleden - Temperatuur, Neerslag en verdamping. Gemiddelde, 10.7 °C, Hoeveelheid neerslag, 14.6 mm. Minimum, 8.0 °C, Duur neerslag, 5.6 uur.
Het weer op zondag 22 december 1901 - Daggegevens - Dag vooruit
**site**/1901-12-22
Temperatuur, Neerslag en verdamping. Gemiddelde, 0.4 °C, Hoeveelheid neerslag, - mm. Minimum, -0.4 °C, Duur neerslag, - uur. Maximum, 1.3 °C, Referentie- ...
**site**/1955-03-10
10+ items - ... terug - Dag vooruit ». Temperatuur, Neerslag en verdamping.
Gemiddelde 1.7 °C Hoeveelheid neerslag, 0.0 mm.
Minimum 4.6 °C Duur neerslag, 0.0 uur.
Het weer op woensdag 5 oktober 1955 - Daggegevens - Dag vooruit
**site**/1955-10-05
4 dagen geleden - Temperatuur, Neerslag en verdamping. Gemiddelde, 10.7 °C, Hoeveelheid neerslag, 14.6 mm. Minimum, 8.0 °C, Duur neerslag, 5.6 uur.
Het weer op zondag 22 december 1901 - Daggegevens - Dag vooruit
**site**/1901-12-22
Temperatuur, Neerslag en verdamping. Gemiddelde, 0.4 °C, Hoeveelheid neerslag, - mm. Minimum, -0.4 °C, Duur neerslag, - uur. Maximum, 1.3 °C, Referentie- ...
edit: Nog 2 resultaten toegevoegd. De ene keer plaatst hij 10+ items ervoor, de ander keer wanneer de is ge-indexeert (4 dagen geleden) en de ander keer weer niks.
Heeft iemand meer informatie hoe ik google kan sturen hierin?
Gewijzigd op 10/02/2014 13:38:42 door Michael -
PHP-code wordt ook niet uitgevoerd :P
Kennelijk hecht Googlebot evenveel waarde aan de anchor-tekst (een oud effect dat we al kennen uit SEO) als aan de DOM-versie van title (een nieuw effect). Interessant!
Heb je de site gebouwd in HTML5? Dan zou ik namelijk zeggen dat je de vooruit/terug-links eens in een <nav>...</nav> moet verpakken. Dan is duidelijker dat je hierin geen (snippet)content aanbiedt, maar sitenavigatie.
Kennelijk hecht Googlebot evenveel waarde aan de anchor-tekst (een oud effect dat we al kennen uit SEO) als aan de DOM-versie van title (een nieuw effect). Interessant!
Heb je de site gebouwd in HTML5? Dan zou ik namelijk zeggen dat je de vooruit/terug-links eens in een <nav>...</nav> moet verpakken. Dan is duidelijker dat je hierin geen (snippet)content aanbiedt, maar sitenavigatie.
Bedankt voor je reactie.
De site is inderdaad HTML5. Ik heb <div class="nav right"> vervangen door <nav>
Ik laat het weten wanneer ik veranderingen zie in het indexeren.
De site is inderdaad HTML5. Ik heb <div class="nav right"> vervangen door <nav>
Ik laat het weten wanneer ik veranderingen zie in het indexeren.