gratis editor?
Niels Kieviet op 16/03/2011 19:21:41:
@Thomas
Totdat je in teamverband gaat werken met bijvoorbeeld SVN, github of iets in die geest. Unit testing en noem maar op. Dat werkt zoveel lekkerder in Ecplise of netbeans dan in notepadd++.
Totdat je in teamverband gaat werken met bijvoorbeeld SVN, github of iets in die geest. Unit testing en noem maar op. Dat werkt zoveel lekkerder in Ecplise of netbeans dan in notepadd++.
Waarom dan?
Valt me op dat niemand SciTE (of eigenlijk scintella) noemt...
@Karl Zend Studio is al een tijd gebaseerd op eclipse maar een eerdere versie was dat niet. (Ik geloof dat Zend Studio 5.5 de laatste was die niet op eclipse gebaseerd was)
@Niels, wat voor invloed heeft eclipse vs notepadd++ op het gebruik van svn/git/unit test etc? Ik gebruik daar in ieder geval de uitgebreidere losse clients voor.
@Niels, wat voor invloed heeft eclipse vs notepadd++ op het gebruik van svn/git/unit test etc? Ik gebruik daar in ieder geval de uitgebreidere losse clients voor.
Notepad++ all the way. Ik heb hem portable op een usb staan. Kan overal werken hiermee :)
Ik denk dat de voorgaande reacties al ruim uitleggen waarom Notepad++ goed is ^^
Ik denk dat de voorgaande reacties al ruim uitleggen waarom Notepad++ goed is ^^
Notepad2
of
Notepad++
of
Notepad++
Gebruik nog de oude Zend (niet gebaseerd op Eclipse) en dat bevalt me prima. @TJVB, dat werkt beter omdat je dan niet hoeft te switchen tussen programma's maar direct vanuit je programma je SVN kan beheren. Daarnaast werkt code vergelijking bijvoorbeeld heel goed. Eclipse bevat alle features die je waarschijnlijk nodig zal hebben.
Inderdaad is de oude Zend Studio nog steeds het prettigst, maar helaas zijn daar geen licenties meer voor verkrijgbaar.
Naar aanleiding van jullie reacties had ik mijn keuze uiteindelijk beperkt tot Netbeans en Aptana. Deze laatste vind ik een prettigere interface hebben (kwestie van smaak).
Nu vraag ik me alleen af hoe (of?) ik in Aptana een bestand kan toevoegen aan een project. Ik heb al een project aangemaakt. Ik ben gewend dat je een bestand kunt "toewijzen" aan een project (add to project). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Het lukt wel om een bestand in de projectmap te plaatsen maar dan wordt er gewoon een kopie van het bestand gemaakt en dat wil ik niet. Weet iemand de oplossing?
Naar aanleiding van jullie reacties had ik mijn keuze uiteindelijk beperkt tot Netbeans en Aptana. Deze laatste vind ik een prettigere interface hebben (kwestie van smaak).
Nu vraag ik me alleen af hoe (of?) ik in Aptana een bestand kan toevoegen aan een project. Ik heb al een project aangemaakt. Ik ben gewend dat je een bestand kunt "toewijzen" aan een project (add to project). Ik krijg dit echter niet voor elkaar. Het lukt wel om een bestand in de projectmap te plaatsen maar dan wordt er gewoon een kopie van het bestand gemaakt en dat wil ik niet. Weet iemand de oplossing?
Karl Karl op 16/03/2011 23:23:45:
Waarom dan?
Niels Kieviet op 16/03/2011 19:21:41:
@Thomas
Waarom dan?
Notepad++ is gebouwd op SciTE
Edit-OT: Ik gebruik notepad++ omdat ik er mooi live mee kan editen naar de ftp server en het vult de variables aan als ik ze nog een keer typ, dus krijg ik niet zo vaak typo's (handmatig aanzetten bij voorkeuren "Automatisch aanvullen")
Gewijzigd op 07/04/2011 14:28:52 door Luuk Mulder
Notepad++
Notepad++ (inclusief de FTP_Synchronize.dll)
Bij settings kun je "weergeven van functie-agumenten" nog aanvinken.
Werkt perfect!
Wat ikzelf ook niet veel heb gezien is dat je, als je op een div-je klikt, dat je dan de bijbehorende "closing div" kunt vinden. Deze worden dan paars gemarkeerd. Dit geldt ook voor accolades.
Voorbeeld: http://img577.imageshack.us/i/naamlooskh.png/
Werkt perfect!
Wat ikzelf ook niet veel heb gezien is dat je, als je op een div-je klikt, dat je dan de bijbehorende "closing div" kunt vinden. Deze worden dan paars gemarkeerd. Dit geldt ook voor accolades.
Kevin de Groot op 07/04/2011 15:50:58:
Notepad++ (inclusief de FTP_Synchronize.dll)
Werkt perfect!
Werkt perfect!
Heel veel editors kunnen dat :-)