Hoe keuze menu/list verzenden via contactform?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »
Tom Gerritse

Tom Gerritse

05/10/2008 20:34:00
Quote Anchor link
Ik heb een contactformuliertje (form.php) gemaakt met daarin een keuzemenuutje waarin uit drie opties kan worden gekozen. Na het invullen van het formulier wordt deze verstuurd (via contactscript.php) naar mijn mailadres.
De mail komt netjes binnen echter de gekozen optie uit het keuzemenuutje wordt niet in de mail getoond.

Het menuutje in het formulier heb ik als volgt gemaakt:

<TR>
<TD height="31" valign="top"><span class="style35">Onderwerp:</span></TD>
<td><select name="onderwerp" style="WIDTH: 270px; BACKGROUND-COLOR:#dddddd">
<option value="Ik wil een bestelling doen">Ik wil een bestelling doen</option>
<option value="Ik heb een vraag over een bestelling">Ik heb een vraag over een bestelling</option>
<option value="Ik heb een algemene vraag">Ik heb een algemene vraag</option>
</select><tr></tr>

Het bijbehorende contactscript is als volgt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?php
    // VALUES FROM THE FORM
    $name                    = $_POST['name'];
    $email                    = $_POST['email'];
    $telefoon                = $_POST['telefoon'];
    $onderwerp                = $_POST['onderwerp'];
    $message                = $_POST['msg'];

// ERROR & SECURITY CHECKS
    if ( ( !$email ) ||
         (
strlen($_POST['email']) > 200 ) ||
         ( !
preg_match("#^[A-Za-z0-9](([_\.\-]?[a-zA-Z0-9]+)*)@([A-Za-z0-9]+)(([\.\-]?[a-zA-Z0-9]+)*)\.([A-Za-z]{2,})$#", $email) )
       )
    {

Header("Location: http://www.swingexpress.nl/FOUT.htm");
        exit;
    }

if ( ( !$name ) ||
         (
strlen($name) > 100 ) ||
         (
preg_match("/[:=@\<\>]/", $name) )
       )
    {

Header("Location: http://www.swingexpress.nl/FOUT.htm");
        exit;
    }

if ( preg_match("#cc:#i", $message, $matches) )
    {

Header("Location: http://www.website.nl/FOUT.htm");
        exit;
    }

if ( !$message )
    {

exit;
    }

if (eregi("\r",$email) || eregi("\n",$email)){
        exit;
    }

if (FALSE) {
        exit;
    }

// CREATE THE EMAIL
    $headers    = "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
    $headers    .= "From: $name <$email>\n";
    $recipient    = "[email protected]";
    $subject    = "formulier";
   $message = "Reactie vanaf het mailform op de website:\n";
   $message .= "                             " . $_POST[''] . "\n";
   $message .= "  Opgegeven naam        : " . $_POST['name'] . "\n";
   $message .= "  Opgegeven e-mail        : " . $_POST['email'] . "\n";
   $message .= "  Opgegeven telefoon    : " . $_POST['telefoon'] . "\n";
   $message .= "  Opgegeven onderwerp    : " . $_POST['onderwerp'] . "\n";
   $message .= "  Opgegeven bericht        : " . $_POST['msg'] . "\n";
   $message .= "  Einde bericht              " . $_POST[''] . "\n";

// SEND THE EMAIL TO YOU
    mail($recipient, $subject, $message, $headers);

// REDIRECT TO THE THANKS PAGE
    header("location: http://www.website.nl/bedankt.htm");
?>

Ik ben al een avondje aan het zoeken naar goede voorbeelden omtrent het verzenden van de keuze uit een keuzemenu maar het wil mij maar niet duidelijk worden hoe dit moet. Hopelijk wil iemand mij helpen, waarvoor mijn dank.

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 15:05:35

Thijs Damen

Thijs Damen

05/10/2008 21:09:00
Quote Anchor link
test het gewoon eens zelf door dit te plaatsen bovenaan: echo $_POST['onderwerp'];

je controleert het namelijk nergens in je script. mijn gok is dan ook dat deze gewoon leeg blijft.

Tom Gerritse

Tom Gerritse

05/10/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie Thijs maar het is me al gelukt.

Ik heb in Dreamweaver bij Properties de keuze "List" aangevinkt i.p.v. "Menu", heb de values weggehaald en tot slot heb ik een paar veranderingen gemaakt in het formulier:

<TR>
<TD height="31" valign="top"><span class="style35">Onderwerp:</span></TD>
<td><select name="onderwerp" size="1" style="WIDTH: 270px; BACKGROUND-COLOR:#dddddd">
<option selected>---</option>
<option>Ik wil een bestelling doen</option>
<option>Ik heb een vraag over een bestelling</option>
<option>Ik heb een algemene vraag</option>
</select><tr>

Waarom het nu wel werkt weet ik niet :)

Ed

Ed

05/10/2008 21:50:00
Quote Anchor link
Denk dat de fout toch in dreamweaver zit hoor. Aangezien de structuur van een selectbox als volgt is:

Code (php)
1
<select name="FIELD IDENTIFIER"><option value="WAARDE">Tekstuele waarde</option></select>

<option value="WAARDE">Tekstuele waarde</option> kan eindeloos worden herhaald binnen de selectbox. Wil je de option als gekozen weer geven gebruik dan:
Code (php)
1
<option value="waarde"  SELECTED>Tekstuele waarde</option>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.