hulp gezocht mysqld plat
neergezet server opnieuw gestart maar nu draait mysqld niet meer , wat kan er fout zijn gegaan en hoe kan ik hem weer starten ? via directadmin is hij ook niet opstartbaar
Dan de /var/lib/mysql/jouw_hostname.com.err even bekijken.
Gewijzigd op 16/02/2018 20:00:15 door - Ariën -
Ik heb het terug gedraaid en dan start mysql weer , maar ik heb geen /var/lib/mysql/ map ? alleen / var/lib/ , ik heb een dedicated server bij worldstream ze hebben custombuild erop gegooit
enig idee waar ik dan moet kijken ?
Kijk dan eens hier:
/usr/local/mysql/data/jouw_hostname.com.err
En anders moet je even 'find' aan het werk zetten:
find / -name "jouw_hostname.com.err"
Gewijzigd op 16/02/2018 20:56:11 door - Ariën -
map local klopt idd wel top ...
de steeds terug komende error is
2018-02-16 20:35:02 27258 [ERROR] /usr/local/mysql/bin/mysqld: unknown variable 'SQL_MODE=NO_ENGINE_SUBSTITUTION'
2018-02-16 20:35:02 27258 [ERROR] Aborting
en dan probeerd hij steeds opnieuw op te starten maar gaat niet...
Het enigste wat ik had aangepast was in /etc/my.cnf
SQL_MODE = 'NO_ENGINE_SUBSTITUTION'
Waarom heeft het script deze configuratie nodig. Als ik zo lees is dit de standaardwarde, dus lijkt het mij dat je my.cfg gewoon kan negeren.
Dat zijn de systeemeisen anders werken de scripts niet..
Wat werkt er anders niet aan, volgens jouw?
Je kan het toch ook @ runtime uitvoeren als een query?
Gewijzigd op 16/02/2018 23:56:31 door - Ariën -
Ze hebben het systeem gecodeerd waarvoor je ioncube op je server moet installeren , ook moet je no engine sub instellen anders kunnen mensen zich niet aanmelden en of inloggen en werkt er gewoon 0 op de website...
Kan je niet bovenaan ergens die query uitvoeren? Vraag anders eens om een patch bij die leverancier van het script. Normaal zou je dit ook prima runtime moeten kunnen uitvoeren zonder my.cfg aan te passen. Persoonlijk vind ik dat ze hier goed rekening mee moeten houden. Dit zijn instellingen die over een hele server gelden, en dus ook voor andere sites. En dat is soms niet gewenst!
Gewijzigd op 17/02/2018 00:06:16 door - Ariën -
Toevoeging op 17/02/2018 00:50:57:
iig super bedankt arien echt top heeft me goed geholpen