hulp gezocht mysqld plat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Mike Visser

Mike Visser

16/02/2018 19:40:45
Quote Anchor link
Om een aangekochte source te kunnen laten draaien heb ik in my.cnf SQL_MODE = 'NO_ENGINE_SUBSTITUTION'
neergezet server opnieuw gestart maar nu draait mysqld niet meer , wat kan er fout zijn gegaan en hoe kan ik hem weer starten ? via directadmin is hij ook niet opstartbaar

PHP hulp

PHP hulp

01/11/2024 01:18:49

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2018 19:59:52
Quote Anchor link
Simpele optie: eerst de wijziging terugdraaien en mysqld opnieuw starten?

Dan de /var/lib/mysql/jouw_hostname.com.err even bekijken.
Gewijzigd op 16/02/2018 20:00:15 door - Ariën -

Mike Visser

Mike Visser

16/02/2018 20:43:21
Quote Anchor link
Hallo Arien,

Ik heb het terug gedraaid en dan start mysql weer , maar ik heb geen /var/lib/mysql/ map ? alleen / var/lib/ , ik heb een dedicated server bij worldstream ze hebben custombuild erop gegooit

enig idee waar ik dan moet kijken ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2018 20:54:30
Quote Anchor link
Heb je anders FreeBSD of Debian?

Kijk dan eens hier:
/usr/local/mysql/data/jouw_hostname.com.err

En anders moet je even 'find' aan het werk zetten:
find / -name "jouw_hostname.com.err"
Gewijzigd op 16/02/2018 20:56:11 door - Ariën -

Mike Visser

Mike Visser

16/02/2018 21:06:12
Quote Anchor link
ja debian,

map local klopt idd wel top ...

de steeds terug komende error is

2018-02-16 20:35:02 27258 [ERROR] /usr/local/mysql/bin/mysqld: unknown variable 'SQL_MODE=NO_ENGINE_SUBSTITUTION'
2018-02-16 20:35:02 27258 [ERROR] Aborting

en dan probeerd hij steeds opnieuw op te starten maar gaat niet...

Het enigste wat ik had aangepast was in /etc/my.cnf

SQL_MODE = 'NO_ENGINE_SUBSTITUTION'

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2018 21:10:22
Quote Anchor link
Waarom heeft het script deze configuratie nodig. Als ik zo lees is dit de standaardwarde, dus lijkt het mij dat je my.cfg gewoon kan negeren.

Mike Visser

Mike Visser

16/02/2018 23:36:18
Quote Anchor link
Dat zijn de systeemeisen anders werken de scripts niet..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/02/2018 23:52:36
Quote Anchor link
heb je het al zonder die setting geprobeerd? Het is overigens een standaardinstelling als ik zo lees, dus hoef je niet aan die configuratie te sleutelen.

Wat werkt er anders niet aan, volgens jouw?
Je kan het toch ook @ runtime uitvoeren als een query?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqli_query("SET sql_mode = 'NO_ENGINE_SUBSTITUTION'");
Gewijzigd op 16/02/2018 23:56:31 door - Ariën -

Mike Visser

Mike Visser

17/02/2018 00:00:01
Quote Anchor link
Ze hebben het systeem gecodeerd waarvoor je ioncube op je server moet installeren , ook moet je no engine sub instellen anders kunnen mensen zich niet aanmelden en of inloggen en werkt er gewoon 0 op de website...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/02/2018 00:05:45
Quote Anchor link
Maar standaard werkt het dus niet, begrijp ik?

Kan je niet bovenaan ergens die query uitvoeren? Vraag anders eens om een patch bij die leverancier van het script. Normaal zou je dit ook prima runtime moeten kunnen uitvoeren zonder my.cfg aan te passen. Persoonlijk vind ik dat ze hier goed rekening mee moeten houden. Dit zijn instellingen die over een hele server gelden, en dus ook voor andere sites. En dat is soms niet gewenst!
Gewijzigd op 17/02/2018 00:06:16 door - Ariën -

Mike Visser

Mike Visser

17/02/2018 00:50:42
Quote Anchor link
Het werkt nu , hij staat op no engine sub , maar de website werkt nog niet je kunt je niet aanmelden nix dus beetje apart weer..

Toevoeging op 17/02/2018 00:50:57:

iig super bedankt arien echt top heeft me goed geholpen

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.