Invulvakjes
Wij moeten voor school een webapplicatie maken. het is de bedoeling dat de gebruiker het gewenste aantal sommen indruk. Dus bevoorbeeld hij wil 5 sommen en dan op insturen klikt en dat hij op de volgende pagina dan 5 invulvakjes krijgt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen?
Ik had ook geen idee wat ik bij google of zo moest intypen bij dit probleem en sorry als er al een topic over is.
hopelijk kunnen jullie me helpen
dan heb ik nog een probleem. Ik wil dat invulvakje (een kleine van maar 3 tekens) doormiddel van een knop of toets (F3 ofzo) kunnen wijzigen in een groot tekstvak. Er staan dan dus meerdere invulvakjes op de pagina waarvan ik een willekeurige wil veranderen.
groetjes Ylona
Ik had ook geen idee wat ik bij google of zo moest intypen bij dit probleem en sorry als er al een topic over is.
hopelijk kunnen jullie me helpen
dan heb ik nog een probleem. Ik wil dat invulvakje (een kleine van maar 3 tekens) doormiddel van een knop of toets (F3 ofzo) kunnen wijzigen in een groot tekstvak. Er staan dan dus meerdere invulvakjes op de pagina waarvan ik een willekeurige wil veranderen.
groetjes Ylona
Gewijzigd op 29/06/2010 10:24:07 door Ylona Meeuwenberg
Oplossen met een while loop en bij 5 ga je dus 5x door de loop en genereer je de sommen.
"hij wil 5 sommen en dan op insturen klikt en dat hij op de volgende pagina dan 5 invulvakjes krijgt"
Ik snap niet helemaal je vraag maar wat ik eruit op maak is dat hun sommen moeten kunnen genereren door op een bepaalde button te klikken. En de volgende button geeft velden om zo de oplossingen in te sturen?
Begrijp ik je dan goed?
Ik snap niet helemaal je vraag maar wat ik eruit op maak is dat hun sommen moeten kunnen genereren door op een bepaalde button te klikken. En de volgende button geeft velden om zo de oplossingen in te sturen?
Begrijp ik je dan goed?
Maar wat moet ik dan bij echo zetten? gewoon :
<INPUT NAME="aantal_sommen" SIZE="3">
dus dat ik dit krijg:
while ($aantal_sommen > 0) {
echo <INPUT NAME="aantal_sommen" SIZE="3">, $aantal_sommen - 1
}
<INPUT NAME="aantal_sommen" SIZE="3">
dus dat ik dit krijg:
echo <INPUT NAME="aantal_sommen" SIZE="3">, $aantal_sommen - 1
}
het moet gewoon een leeg veldje zijn waar die persoon zelf een som kan invullen.
het is een applicatie om zelf sommen te maken. Je hebt bij sommige webpagina's dat je zo'n knop hebt 'extra vakje' nu moet er dus voor elke som die de gebruiker wil een extra vakje komen om de volgende pagina
het is een applicatie om zelf sommen te maken. Je hebt bij sommige webpagina's dat je zo'n knop hebt 'extra vakje' nu moet er dus voor elke som die de gebruiker wil een extra vakje komen om de volgende pagina
Ok duidelijk.
klein opzetje voor html.
Je zou met php een for loop kunnen maken. of gewoon allemaal ifjes en elseifjes..
klein opzetje voor html.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form method="POST" action="" />
Aantal sommen: <input type="text" name="sommen" /><br />
<input type="submit" value="Maak het aantal sommen" />
</form>
</body>
</html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<form method="POST" action="" />
Aantal sommen: <input type="text" name="sommen" /><br />
<input type="submit" value="Maak het aantal sommen" />
</form>
</body>
</html>
Je zou met php een for loop kunnen maken. of gewoon allemaal ifjes en elseifjes..
Ik heb nu dit gemaakt:
echo <INPUT TYPE="text" name="$som" size="20" maxlength="20"> ;
echo <INPUT TYPE="text" name="antwoord" size="5" maxlength="5">;
$aantal_sommen --;
$som ++;
endwhile
Klopt dan dan?
echo <INPUT TYPE="text" name="$som" size="20" maxlength="20"> ;
echo <INPUT TYPE="text" name="antwoord" size="5" maxlength="5">;
$aantal_sommen --;
$som ++;
endwhile
Klopt dan dan?
Phoe, heeft je leraar je dit geleerd?
Voer het maar eens uit.. Dat krijg je een paar leuke foutmeldingen..
Voer het maar eens uit.. Dat krijg je een paar leuke foutmeldingen..
De leraar is dus ziek en mijn groepje is naar huis en het moet zondag af zijn. Heb je enig idee hoe het wel moet dan? ik ben echt heel slecht in php :S
"ik ben echt heel slecht in php :S"
http://phptuts.nl/view/39/
"en mijn groepje is naar huis en het moet zondag af zijn."
Wat een mentaliteit:) Wel netjes dat jij dan nog het initiatief neemt. Ik zal je vanavond helpen, nu moet ik weg. Lees alvast die handleiding, waarschijnlijk kun je het dan zelf al.
Succes
http://phptuts.nl/view/39/
"en mijn groepje is naar huis en het moet zondag af zijn."
Wat een mentaliteit:) Wel netjes dat jij dan nog het initiatief neemt. Ik zal je vanavond helpen, nu moet ik weg. Lees alvast die handleiding, waarschijnlijk kun je het dan zelf al.
Succes
Zoiets? Ik hoop niet dat je dit klakkeloos overneemt. Anders leer je er niks van
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST') {
echo '<form action="" method="post">
<label for="sommen">Aantal sommen</label> <input type="text" name="sommen" id="sommen" value="Aantal sommen" />
<input type="submit" name="opslaan" value="Opslaan" />
</form>';
}else{
if((is_numeric($_POST['sommen'])) && !empty($_POST['sommen'])) {
$aantal = trim($_POST['sommen']);
echo '<form action="" method="post">';
for($i = 1; $i <= $aantal; $i++) {
echo '<label for="l'.$i.'">Naam '.$i.'</label> <input type="text" name="input'.$i.'" value="Value '.$i.'" /><br />';
}
echo '</form>';
}else{
echo '<p>Vul een getal in <a href="javascript:history.back();">Terug</a></p>';
}
}
echo '<form action="" method="post">
<label for="sommen">Aantal sommen</label> <input type="text" name="sommen" id="sommen" value="Aantal sommen" />
<input type="submit" name="opslaan" value="Opslaan" />
</form>';
}else{
if((is_numeric($_POST['sommen'])) && !empty($_POST['sommen'])) {
$aantal = trim($_POST['sommen']);
echo '<form action="" method="post">';
for($i = 1; $i <= $aantal; $i++) {
echo '<label for="l'.$i.'">Naam '.$i.'</label> <input type="text" name="input'.$i.'" value="Value '.$i.'" /><br />';
}
echo '</form>';
}else{
echo '<p>Vul een getal in <a href="javascript:history.back();">Terug</a></p>';
}
}
Ylona Meeuwenberg op 29/06/2010 10:45:48:
mijn groepje is naar huis
Weet je wat het probleem is hé ... de volgende keer flikken ze dat weer. Want ze vinden het tuurlijk wel best dat jij hun werk op zit te knappen ...