jquery ajax, call uitgevoerd, success: niet verwerkt
Ik wil dmv een ajax call data in mijn database zetten. Ik krijgt mijn code alleen niet werkend. Hier eerst een snippet van de code:
Ik zou verwachten dat ik bij clicken op de button 'opslaan' nu een alert zou krijgen met de inhoud van response. Ik zie echter niets. Wanneer ik in het network tab van firefox kijk zie ik dat de call wel uitgevoerd word en zie ik ook dat ik de juiste response terug krijg.
Ik ben redelijk nieuw met ajax, maar ik kan niet vinden waar ik de mist in ga. Ook niet met behulp van de documentatie.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$('#opslaan').click(function(){
var sRoepnummer = $('#roepnummer').val();
var sCsrf = $('input[name=csrf_test_name]').val();
var sText = $('#text').val();
var url = "http://www.***.nl/index.php/ajax/bericht/";
var data = {roepnummer: sRoepnummer, csrf_test_name: sCsrf, text: sText};
$.ajax({
url: url,
type: 'post',
data: data,
headers: {'X-Requested-With': 'XMLHttpRequest'},
dataType: 'json',
success: function(response){
alert(response);
}
});
})
var sRoepnummer = $('#roepnummer').val();
var sCsrf = $('input[name=csrf_test_name]').val();
var sText = $('#text').val();
var url = "http://www.***.nl/index.php/ajax/bericht/";
var data = {roepnummer: sRoepnummer, csrf_test_name: sCsrf, text: sText};
$.ajax({
url: url,
type: 'post',
data: data,
headers: {'X-Requested-With': 'XMLHttpRequest'},
dataType: 'json',
success: function(response){
alert(response);
}
});
})
Ik zou verwachten dat ik bij clicken op de button 'opslaan' nu een alert zou krijgen met de inhoud van response. Ik zie echter niets. Wanneer ik in het network tab van firefox kijk zie ik dat de call wel uitgevoerd word en zie ik ook dat ik de juiste response terug krijg.
Ik ben redelijk nieuw met ajax, maar ik kan niet vinden waar ik de mist in ga. Ook niet met behulp van de documentatie.