Mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 13:54:21
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een mailsysteem gemaakt op mijn site (alles werkt goed)
Maar nu wil ik in de inbox de berichten niet allemaal onder elkaar weergeven maar enkel de naam en het onderwerp. Als je daardan op klikt opent het volledige berichtje.
Iemand een idee hoe ik daar best aan begin?
Ik dacht dus eerst gewoon het onderwerp en de naam op te roepen en dat dan in een link te steken als je daardan op klikt alles weergeven door de where te gebruiken (where naam="naam" and onderwerp="onderwerp")

Hoe begin ik daaraan?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 04:51:55

Erik Kraijenoord

Erik Kraijenoord

20/06/2010 13:59:47
Quote Anchor link
Ik zou dit op id-nummer doen:

http://www.domein.nl/bericht/id/48.html

http://www.domein.nl/bericht.php?id=48

Als je daar dan op klikt het volledige bericht weergeven.

Dan krijg je iets als:

FROM berichten WHERE id =
Gewijzigd op 20/06/2010 14:02:24 door Erik Kraijenoord

Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 15:24:26
Quote Anchor link
hoe zet ik die link?

Wim E

Wim E

20/06/2010 16:31:57
Quote Anchor link
Gebruik auto-increment in MySQL.
Daarop zeg je bij het uitlezen van je berichten in de foreach loop dus.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
foreach($row as $fetchRows) {
  //Doe er iets voor wat je wilt...
  echo "<a href='http://www.domein.nl/bericht/id/" . $row["id"] . ".html'>" . $row["onderwerp"] . "</a>";
}

?>
Gewijzigd op 20/06/2010 16:32:19 door Wim E

Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 16:38:10
Quote Anchor link
zo lees ik nu mijn tabel uit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
echo "berichten:";
$query = "SELECT * FROM `internemail` where voor='".$_SESSION['gebruiker']."'";
//query is aangemaakt
$sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) );
//query is uitgevoerd
echo"<table border=1>";
while($record = mysql_fetch_object($sql)){
echo"<tr><td>Van:</td><td>".$record->van."</td></tr>
<tr><td>Onderwerp:</td><td>"
.$record->onderwerp."</td></tr>
<tr><td>Bericht:</td><td>"
.$record->bericht."</td></tr>";
}

echo"</table>";
?>

hoe zet ik dat er dan in?

Noppes Homeland

Noppes Homeland

20/06/2010 16:44:11
Quote Anchor link
1. backticks horen niet thuis in SQL
2. SQL Injectie ligt op de loer
3. _fetch_object heeft geen toegevoegde waarde dus gebruik de meest geoptimaliseerde fetch: _fetch_assoc
4. quote je string met enkele quotes
5. codeer overzichtelijk
6. or die() is iets wat je absoluut niet in je code moet toepassen, pas fatsoenlijke foutafhandeling toe
7. je html is ook niet valid -> attribuutwaarden dien je ook te quoten en bij voorkeur met ""

"hoe zet ik dat er dan in?"
-> een zeer onzinnige vraag, jet hebt het zelf nog geen eens geprobeerd

Wim E

Wim E

20/06/2010 16:45:39
Quote Anchor link
Dus moet je even kijken wat je als link wil hebben (of apparte knop)
en deze de bovenstaande link meegeven, alleen dan met $record->id ipv $row["id"]

Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2010 16:46:58
Quote Anchor link
Jasper, je mag zelf natuurlijk ook wel wat proberen. Wim geeft je een voorzetje van hoe je de link kunt opbouwen, dat kun je zelf verder uitbreiden.

Het komt erop neer dat je bijvoorbeeld het onderwerp een link moet maken (met behulp van <a href="...">) en in de url van die link het id van het betreffende bericht op moet nemen. Hoe je url er verder uit komt te zien, hangt er helemaal vanaf hoe jouw applicatie in elkaar zit. Maar je zult in ieder geval moeten verwijzen naar de pagina waar je het bericht gaat tonen.

Edit:
Hmm, spuit 11 :-)
Gewijzigd op 20/06/2010 16:48:06 door Joren de Wit

Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 17:22:57
Quote Anchor link
dit topic is toch bedoeld voor BEGINNENDE phpers ik ben helemaal nog niet lang bezig.
maar ik zal is een tut zoeken voor foreach loops want dat snap ik niet zo.

EDIT: als ik die foreach loop dus aanpas moet ik zo iets maken:

foreach($record as $fetchRows) {
echo "<a href='http://www.members.multimania.nl/jappe9/inbox/id/" . $row["id"] . ".html'>" . $row["onderwerp"] . "</a>";
}

$record is mijn sql mijn link word dan http://www.members.multimania.nl/jappe9/inbox/id/ en wat is $fetchrows, dat kan ik niet goed vinden
Gewijzigd op 20/06/2010 17:32:09 door Jasper DS

Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2010 18:42:31
Quote Anchor link
Jasper jasper op 20/06/2010 17:22:57:
dit topic is toch bedoeld voor BEGINNENDE phpers ik ben helemaal nog niet lang bezig.

Dat is het zeker. Maar dat betekent nog niet dat we alles maar voor moeten kauwen en dat je zelf niets uit hoeft te zoeken of te proberen.

PHP Beginnershandleiding

Lees als beginner deze handleiding eens door. Daarin vind je de basis van PHP en bijvoorbeeld dus ook hoe een foreach loop werkt...

Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 19:06:29
Quote Anchor link
de echte basis ken ik al ook hoe je die foreach loop gebruikt maar niet hoe ik dit combineer met mijn sql

edit: zijn jullie zeker dat die foreach loop de beste manier is? Het lijkt mij zo raar om het zo te doen ik kan het niet vinden.
Gewijzigd op 20/06/2010 19:23:42 door Jasper DS

Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2010 20:17:56
Quote Anchor link
Een foreach loop gebruik je om een array uit te lezen. Als de resultaten van je query nog niet in een array staan, maar bijvoorbeeld in een resultaatset die nog gefetcht moet worden, is dat dus niet de beste manier. Dan kun je beter een while loop gebruiken waarin je een mysql_fetch_* functie aanroept...

Het kan prima met de code zoals jij die oorspronkelijk had, je zult nu alleen nog de link moeten echoën binnen je while loop. En zoals gezegd moet je zorgen dat je in de url van die link het id van het betreffende bericht stopt.

Jasper DS

Jasper DS

20/06/2010 20:29:03
Quote Anchor link
mijn array is $result zoals je kan zien in mijn vorig bericht maar ik loop vast aan die url bestaat die al of maak ik die?

Joren de Wit

Joren de Wit

20/06/2010 20:49:52
Quote Anchor link
Een array $result? Dan heb je dus de resultaten uit je database al gefetcht en in een array gestopt? Prima, dan kun je een foreach loop gebruiken.

En wat betreft die url, die moet jij natuurlijk zelf maken. Je zult moeten verwijzen naar de pagina waarmee het bericht weergegeven wordt en het id als GET variabele meegeven. Dus iets als 'bericht.php?id=1' bijvoorbeeld. Er vanuit gaande dat $result een array is waar alle opgehaalde records in zitten zou dat dan zoiets worden:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
foreach($result as $record) {
  echo '<a href="bericht.php?id='.$record['id'].'">Link</a>';
}

?>

En neem dit nu niet letterlijk over, maar kijk wat het doet en kijk of het toepasbaar is in jouw situatie...

Jasper DS

Jasper DS

21/06/2010 16:48:32
Quote Anchor link
ik heb het anders gedaan:

code INBOX:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
echo "berichten:";
$query = "SELECT * FROM internemail where voor='".$_SESSION['gebruiker']."'";
//query is aangemaakt
$sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) );
//query is uitgevoerd
echo"<table border=1>";
while($record = mysql_fetch_array($sql) and $result = mysql_fetch_object($sql)){
$link = '<a href="bericht.php">'.$record['onderwerp'] .'</a>';  
echo "<tr><td>".$result->van."</td><td>".$link."</td></tr>";
}

echo"</table>";
?>

Code BERICHT:

Code (php)
1
2
3
<?php
sprintf('SELECT * FROM internemail WHERE id=%d AND (voor="%2$s" OR van="%2$s")', $id, mysql_real_escape_string($_SESSION['gebruiker']));
?>

wat is er nu nog fout:
- er word maar 1 bericht weergeven in inbox en niet allemaal.
- Als ik op onderwerp klik opent bericht maar alleen lay-out, menu etc. opent maar niet het menu

Vragen:
met wat voor iets zorg ik dat bericht opent op pagina bericht en hoe weergeef ik alle berichten onder elkaar in inbox.
Gewijzigd op 21/06/2010 21:50:56 door Jasper DS

Jasper DS

Jasper DS

22/06/2010 20:57:06
Quote Anchor link
Het is gelukt! bedankt iedereen!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.