Meerdere record updaten met php-mysql

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

TnT -

TnT -

07/09/2005 08:51:00
Quote Anchor link
Ik zoek een script waarmee ik meerdere records in mysql kan updaten. Ik ben bezig met een puntensysteem waarbij users bepaalde punten krijgen. nu wil ik niet elke user apart moeten updaten, maar het liefst alle user tegelijk. wie weet een update query hiervoor.
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 03:55:10
 
Marien xD

Marien xD

07/09/2005 09:22:00
Quote Anchor link
daar moet je de mysqli extension voor geinstalleerd hebben wil je meerdere querys meesturen in een request. En ik denk dat dat niet gaat lukken op jou server :) (staan niet standaard geinstalleerd)
 
TnT -

TnT -

07/09/2005 09:53:00
Quote Anchor link
ik heb een linuxserver staan webbased. dat ik newbie hier ben wil nog niet zeggen dan ik een noob ben. kan die daar wel op geinstalleerd worden dan.

ik heb wel een andere versie gevonden van sql, postgresql die kan dat wel wat ik zo lees
Gewijzigd op 07/09/2005 10:17:00 door TnT -
 
Barman V

Barman V

07/09/2005 12:32:00
Quote Anchor link
Ik vind je vraag nog een beetje onduidelijk.

Bedoel je zoiets als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
mysql_query("UPDATE user SET punt = 8 WHERE punt = ''");
//of een andere voorwaarde
?>


Of is deze oplossing meer van toepassing:
Maak een tekstvak en vul daar een cijfer in

Vink vervolgens de studenten aan die recht hebben op dit cijfer en druk op de Opslaan knop.

Dan kan je de aangevinkte studenten via een loop allemaal updaten.
 
TnT -

TnT -

07/09/2005 13:25:00
Quote Anchor link
ja zoiets bedoel ik wel. maar eigenlijk ik ik alle cijfers ineens kunnen updaten. bij dat script van jou kan dat volgens mij niet dan zou ik meerdere scripts achter elkaar moeten maken
 
Barman V

Barman V

07/09/2005 13:59:00
Quote Anchor link
Daar heb je bijvoorbeeld loops voor, zodat je deze query maar 1 maal hoeft te schrijven.

dmv de loop kan je in 1 keer alle aangevinkte studenten bewerken.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/09/2005 14:45:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon een formulier maken met daarin een tabel met users. In elke tabelrij maak je een input met als id bijvoorbeeld de user id. Je verandert met de hand de cijfers in de inputs en daarna submit je het formulier. Dan stuurt de pagina alle info in de POST of GET variabele mee en kun je in 1 keer je database updaten.
 
TnT -

TnT -

07/09/2005 14:59:00
Quote Anchor link
ik wil niks veranderen met de hand. dus ik ga niet van 3 een 4 maken met de hand. dat gaat allemaal automatisch gebeuren. het is ook geen script waarbij leerlingen een cijfer krijgen. maar een script waarbij users bepaalde punten krijgen. ik wil dan ook dat de gegevens geupdate worden. ik ga eerste de punten uit de database halen en dan voeg ik de nieuwe punten daaraan toe wanneer ik dan op submit druk dan worden de punten van de users bij elkaar opgeteld
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.