Met een dropdown menu een uitkomst realtime updaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ron Brouwers

Ron Brouwers

22/06/2012 17:29:03
Quote Anchor link
Hello allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik ben bezig met een persoonlijk script voor mijn wekelijkse boodschappen.

Wat ik heb, is een lijst met vanalles en nogwat, brood, beleg etc, met radio buttons. Zodra ik een radio button aanklik, zie ik rechts daarvan de prijs van het product, en helemaal onderaan de totaalprijs. Zie hier een voorbeeld:

Voorbeeld

Wat ik nu wil, is wanneer ik het aantal verander, dat dit bij de prijs wordt opgeteld, niet alleen aan de rechterkant, maar ook bij de totaalprijs. Iemand een voorbeeld van hoe ik een waarde kan veranderen (real time) zodra ik een optie in een dropdown menu aanklik? Als ik hier een voorbeeld van heb dan kan ik alweer verder :)

Alvast bedankt voor enige hulp!
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 00:17:37
 
Roy -

Roy -

22/06/2012 17:46:53
Quote Anchor link
Na elke wijziging "posten" en het middels php regelen. I.c.m. jQuery zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$('select').change(function(){
 $('form').submit();
});


Hierna kan je middels $_POST alles in je php script afvangen en verwerken. Bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$prijs_broodjes
= '1.50';
if($_POST['aantal_broodjes']){
 $totaal_prijs_broodjes = $prijs_broodjes * $_POST['aantal_broodjes'];
}

?>


Anders optie is alles via javascript regelen...
 
Ron Brouwers

Ron Brouwers

22/06/2012 17:52:04
Quote Anchor link
Dat wil ik juist niet, posten, liever jquery of ajax. Echter kan dit wel een goede oplossing zijn mocht ik niks beters tegenkomen (ik ben al de hele dag bezig via google maar kom nog geen steek vooruit).

Bedankt voor je reactie in ieder geval ik zal dit onthouden !
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/06/2012 17:55:20
Quote Anchor link
Ron, pas wel op he.
Als je in javascript prijzen optelt ... gebruik die gegevens niet om de uiteindelijke factuur samen te stellen.

De prijs die je in javascript berekent, is puur informatief, voor de gebruiker. De echte prijs haal uit de database, op de server.

Indien je hier niet naar luistert ... stuur eens de url van je webwinkel door, dan kan ik gratisch komen shoppen :)
 
Ron Brouwers

Ron Brouwers

22/06/2012 22:46:20
Quote Anchor link
Ik ben geen webshop aan het maken. Lees anders even de eerste post :P

Roy, ik heb dat geprobeerd, via een jquery form submit etc, het werkt allemaal wel, maar om dat weer te integreren met mijn huidige script, wordt weer te lastig. Ik zal dus verder blijven zoeken naar iets zonder form submit en php. Liever gewoon jquery of voor mijn part dus javascript.
 
Reshad F

Reshad F

22/06/2012 23:35:48
Quote Anchor link
je hoeft niet te kloten met JS(jQuery)

aangezien het voor eigen gebruik is lekker met GET waardes werken en bij elke keer als je een aantal verandert in je dropdown zorgen dat er een submit gedaan wordt. vervolgens laadt de pagina weer opnieuw met de recente total bedrag
 
Ron Brouwers

Ron Brouwers

22/06/2012 23:49:20
Quote Anchor link
Ik heb er inderdaad nog eens over nagedacht en ik denk dat ik al weet hoe ik het moet doen, althans de code enzo nog niet maar het zit wel in mijn hoofd wat ik precies zou moeten uitvoeren.

Ik zet in de database voor elk item een prijs. Met php haal ik die data op voor elk item en vermenigvuldig deze prijs met 1, 2, 3 etc en zet deze uitkomsten in een select menu.

Alvorens ik dit select menu krijg te zien, moet ik eerst op de checkbox klikken. Zodra ik de checkbox aanvink, dan zie ik de prijs van dit item en ook zie ik dan de dropdown. Zodra ik 2 of meer selecteer in de dropdown, dan wordt ook de prijs aangepast.

In theorie zou dit gewoon moeten werken, en kan ik ook mooi gelijk een totale prijs uitrekenen, gewoon alles bij elkaar optellen. Eens kijken of ik dit morgen voor elkaar kan krijgen.

Bedankt voor de tips en adviezen :)
Gewijzigd op 22/06/2012 23:49:45 door Ron Brouwers
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.