Mini Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Uiid -

Uiid -

13/04/2011 15:07:51
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben net begonnen met php, en probeer het te leren door scripts te maken of op internet te kijken naar tutorials.
Ik kan 1 ding nergens goed vinden.
Ik wil graag een minimap met coordinaten maken, als je dan op een coordinaat klikt maakt hij daar je dorp. Je moet dus ook andere dorpen uit de database halen zodat je kan zien waar je geen dorp meer neer kan zetten. Als je dan dorp maakt insert hij dat dan ook in database.
Kan iemand mij helpen?
thanks.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:57:33
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

13/04/2011 15:10:59
Quote Anchor link
Je kan ipv coördinaten beter werken met tables ;)
 
Maarten PHP

Maarten PHP

13/04/2011 15:11:35
Quote Anchor link
Vacature
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 15:20:08
Quote Anchor link
oke, maar ik wil eigenlijk tips hoe ik dat kan doen :)
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

13/04/2011 15:36:16
Quote Anchor link
Maarten Buijs op 13/04/2011 15:11:35:
Vacature


Dit is de meest nutteloze reactie van het jaar.
Hij vraagt toch om hulp?
 
Arjan -

Arjan -

13/04/2011 15:59:57
Quote Anchor link
1. Heb je je al verdiept in het aanmaken van maps aan de hand van html coördinaten (zie http://www.elated.com/articles/creating-image-maps/)?
2. Kan je al gegevens in en uit de database halen?

Dit lijkt mij trouwens niet echt een beginnersopdracht, maar goed, als jij het wilt ;).
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 16:22:54
Quote Anchor link
1. nee ga ik nu doen :)
2. ja


oke ik snap het nu wel zo'n beetje maar hoe deel ik de image op in grotere coordinaten en laat ik op de map verschijnen wat er in de database staat?
Gewijzigd op 13/04/2011 16:53:03 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

13/04/2011 19:35:51
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook zo'n soort probleem gehad, en ik heb niet met imagemaps gewerkt. Alles is puur in tables gemaakt. Zou je wat meer details over je kaart kunnen geven? Zijn er bijvoorbeeld wegen of bomen op te zien? Zoja, worden die dan in de database opgeslagen?
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 19:57:45
Quote Anchor link
( nog ) geen wegen of bomen ik wil eerst alles hebben en dan ga ik over op details
zou u kunnen vertellen hoe u het gedaan had?
Gewijzigd op 13/04/2011 20:04:20 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

13/04/2011 20:21:13
Quote Anchor link
Ik zal je proberen te helpen. Zelf was ik ook lange tijd op zoek naar hulp want het is inderdaad kl*ote om het te scripten. Maar goed.

Als ik jou was zou ik toch iets meer op de details gaan letten, want om deze later toe te voegen is nogal ingewikkeld. Stel: je hebt een database met daarin de tabel 'dorpen' waar alle dorpen in staan met hun x en y coordinaten en gegevens (zoals puntenaantal) en je hebt ook nog een tabel 'map_inhoud' waar voor een aantal x en y assen opgeslagen staat of er zich een boom of een weg op die plek bevindt. Standaard bevindt zich overal gras, deze zou ik dus niet opslaan in de database.

Vervolgens haal je op welke x en y coordinaten op de pagina getoond moeten worden (als je dorp op x=50 en y=70 ligt kun je bijvoorbeeld alles ophalen tussen de (x=47 en x=53) en (y=67 en y=73). Dan krijg je zoiets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
WHERE (X BETWEEN '".$vanaf_x."' AND '".$tot_x."') AND (Y BETWEEN '".$vanaf_y."' AND '".$tot_x."')
?>

Dit doe je voor de tabel 'dorpen' en 'map_inhoud'. De resultaten sla je op in een array.

Maak dan in je pagina een tabel aan en doorloop vervolgens de gehele array en voor elk resultaat dat je tegen komt doe je het volgende:
- als het een dorp is: toon een dorp
- als het iets op de landkaart is (bv een weg) toon deze
- indien het record niet in de array is opgeslagen is het gras, dat is dus de standaardsetting.

Toon elk van deze onderdelen in een speciale td van je table, en ziedaar: je eigen map:-)
Gewijzigd op 13/04/2011 20:22:51 door Jordy nvt
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 15:52:19
Quote Anchor link
ik snap het nog niet helemaal, waar laat ik de resultaten dan zien in de minimap?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 15:55:52
Quote Anchor link
De array lees je uit en elke record zet je in een td van je table.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<table>
foreach($array as $key=>$value)
{

  echo '<td>Key: '.$key.' Waarde: '.$value.'</td>';
}
<
/table>
?>


Verder moet je het script zodanig aanpassen dat ie bij bijvoorbeeld elke 7 records op een nieuwe regel begint.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:01:48
Quote Anchor link
Die 'vacature' opmerking was helemaal niet nutteloos en zinnen zoals 'ik snap het nog niet helemaal, waar laat ik de resultaten dan zien in de minimap?' hebben in mijn ogen ook maar één doel. phpkantenklaar.nl
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 16:06:13
Quote Anchor link
heel leuk bestond die site maar :)
zoals ik al eerder zei ben ik een beginner en probeer ik te leren door dingen te maken
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2011 16:06:39
Quote Anchor link
Henk Jansen op 13/04/2011 15:07:51:
Hallo,

ik ben net begonnen met php, en probeer het te leren door scripts te maken of op internet te kijken naar tutorials.
Ik kan 1 ding nergens goed vinden.
Ik wil graag een minimap met coordinaten maken, als je dan op een coordinaat klikt maakt hij daar je dorp. Je moet dus ook andere dorpen uit de database halen zodat je kan zien waar je geen dorp meer neer kan zetten. Als je dan dorp maakt insert hij dat dan ook in database.
Kan iemand mij helpen?
thanks.

Lijkt mij nogal duidelijk dat hij pas begint en om hulp vraagt. Dus de opmerking dat het hier om een vacature zou gaan raakt kant nog wal. Gelieve hier dan ook geen opmerkingen meer over te plaatsen en in plaats daarvan de topic starter te voorzien van zinvol advies.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 16:10:36
Quote Anchor link
Inderdaad, ik vroeg me al af waarom niemand hem verder helpt:-)

Maar ben je bezig met een browserspel als ik zo tussendoor vragen mag?
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:12:52
Quote Anchor link
Henk Jansen op 14/04/2011 16:06:13:
heel leuk bestond die site maar :)
zoals ik al eerder zei ben ik een beginner en probeer ik te leren door dingen te maken


Okay, mooi!

Wat heb je tot nu toe? Gebruik je tabellen of gebruik je een map-element (http://www.w3schools.com/TAGS/tag_map.asp) ?
 
Arjan -

Arjan -

14/04/2011 16:24:19
Quote Anchor link
Je kan met een grid (met behulp van tabellen = wat jordy al aangaf) werken. Elke cel is een heel klein oppervlak van je map en dan kan je de uitleg van Jordy gebruiken om te kijken wat de functie is van elke cel.

Zoiets als dit:

Afbeelding

rood zijn dorpen. Groen is gras.

In de database kan je dan in een aparte tabel meerdere vakken toewijzen aan een dorp.

Dus tabel "dorp":

dorp_id: 1
dorp_naam: 'Blabla'

Tabel dorp_coords:

coord_id: 1
dorp_id: 1
coord_x: 2
coord_y: 2

coord_id: 2
dorp_id: 1
coord_x: 3
coord_y: 2

Etc.

Dit betekent dat dorp 1 (dorp_id = 1) de vakken (3,2) en (3,2) bezet.

Met behulp van een loop kan je bijhouden in welke cel je zit (rij en kolom) en zodoende kan je uit de array de dorpen plaatsen op de map.
Gewijzigd op 14/04/2011 16:29:17 door Arjan -
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 16:42:25
Quote Anchor link
ik kom er niet uit hoe ik de resultaten van array in de tabel zet
Gewijzigd op 14/04/2011 18:26:34 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 18:26:49
Quote Anchor link
Wat is je script tot nu toe?
 
Uiid -

Uiid -

15/04/2011 19:04:10
Quote Anchor link
kijk volgende pagina
Gewijzigd op 16/04/2011 11:07:22 door Uiid -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.