PHP Uitvoeren wanneer de pagina wordt afgesloten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Damiaan Reijnaers

Damiaan Reijnaers

04/03/2008 17:12:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik wil graag dat als iemand de pagina afsluit (alt+F4 bijv, of gewoon op het kruisje drukken), dat er dan php wordt uitgevoerd.

Ik wil namelijk bereiken dat als men de pagina afsluit, dat hij dan van de variabele met online mensen, er één afhaalt (ik weet wel hoe dat gaat), maar dat moet alleen als de pagina wordt afgesloten.

Ik hoop dat dit kan,

M.V.G. Damiaan Reijnaers

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 11:41:05

Erik Rijk

Erik Rijk

04/03/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Dit is niet mogelijk. Die gebruikers online scripts werken vaak ook heel anders dan jij wilt, waarom kijk je daar niet eens naar.

Damiaan Reijnaers

Damiaan Reijnaers

04/03/2008 17:18:00
Quote Anchor link
Is het ook niet mogelijk met bijv. een iframe van 1 bij 1, of 0 bij 0 die om de 5 seconde refresht, en dan kijkt of er de vorige 5 seconde ook op die pagina door dat ip op die pagina is gekeken, met de date functie, of fantaseer ik nu te veel? Ik zal trouwens ook even kijken naar de gebruikers online scripts! Bedankt voor de hulp trouwens!

Jason de Ridder

Jason de Ridder

04/03/2008 17:49:00
Quote Anchor link
<body onunload="sendAjaxRequest()">

Maar je kan niet checken of men de pagina verlaat of naar een andere pagina in je site gaan... of je moet er een frame omheen bouwen...

Lode

Lode

04/03/2008 18:08:00
Quote Anchor link
body unload werkt met javascript wat weer uit kan staan...
Dus ook niet echt een methode... bovendien werkt dat vaak ipv AJAX ook met pop-up's welke elke browser standaard blockt ongeveer...

het kan wel... met ignore_user_abort(); en aanverwanten.
Maar daar heb je meestal geen rechten toe op een hosting server...

en voor online mensen geldt simpelweg... php is geen 'live' taal...
dus het meest optimale wat je kan doen is gewoon met een offset in seconden/minuten werken.
Hiervoor is het wel handig om te weten hoe lang mensen gemiddeld een pagina bekijken bevoorbeeld. Maar dan moet je je statistieken maar eens raadplegen.

elke minuut o.i.d. onbetrouwbare AJAX requests sturen is pure overkill IMO...

Frank -

Frank -

04/03/2008 18:08:00
Quote Anchor link
Doe de aanname dat een bezoeker minimaal 1x per X minuten een pagina opvraagt. Bij iedere pagina hou je bij wie wat heeft opgevraagd, zet dit in de database en je kunt snel en eenvoudig het aantal online users berekenen. Dat het niet helemaal nauwkeurig is, doet niet ter zake, je zult er geen brood minder om eten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.