[PHP][SQL] Date-field, Textarea, SELECT * EXCLUDE Password

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:05:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb 3 select inputs waarin je je geboortedatum kunt invoeren (dag:int, maand:int (index van array, januari == 0, december == 11), jaar:int).
Hoe kan ik dit naar een DATE field vertalen voor in de database?
Ook: hoe kan ik hier de dag en maand uit halen, zodat ik op een verjaardag kan controleren?

Ik heb een TEXTAREA field waarin je een persoonlijk bericht in kunt voeren. Als ik hierin op enter druk, krijg ik een enter te zien. Als ik dan dit verstuur naar de database, krijg ik daarna in de TEXTAREA ook de enters weer te zien. Echter als ik de text uit de database haal en als string laat zien, krijg ik geen enters.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook in de database (phpmyadmin) zie ik netjes de enters staan (veld ziet er ook uit als een TEXTAREA, je kunt de rechterkant en onderkant verschuiven zoals bij een TEXTAREA)

Ik heb op mijn profielpagina een enorme hoeveelheid velden uit de database nodig. Laten we zeggen, alles behalve het wachtwoord en de index; en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is. Kan ik ook een query maken met dit idee?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * EXCLUDE id, Password, Salt FROM User WHERE Username = '".$_GET['u']."'

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 09:26:43

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 14:32:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar nl2br().

En waar is de beveiliging?
... WHERE Username = '".$_GET['u']."' .... is lek.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:41:10
Quote Anchor link
Niet helemaal lek, ik controleer daarvoor, aan het begin van het script, of de gebruiker 'u' ook echt bestaat. Zo niet, dan gooi ik 'm ergens anders heen (volgens mij vorige pagina).

Ik heb echter al uitgevogeld hoe ik de datum goed in de database krijg, ik was de enkele aanhalingstekens vergeten *facepalm*

Als ik dan de dag en maand wil hebben, gebruik ik dan explode("-") ? (er moet daar ergens nog de variabele meegegeven worden, I know)

EDIT: nl2br() doet exact wat ik wil. Bedankt!

MOAR EDIT: explode werkt ook.
Note to self: jmd als mdj interpreteren gaat enorm kapot (iemand in 1985 is schijnbaar 44jaar oud?)
Gewijzigd op 23/07/2014 14:56:00 door Kevin Zegikniet

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 14:45:51
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 14:05:12:
en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is.

Wat let je om het over meerdere regels te verdelen? Een php script schrijf je ook niet op 1 regel.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:57:05
Quote Anchor link
@Erwin, klopt. Maar om nou al die velden behalve 3 ofzo te fetchen, vind ik wel heel veel informatie.
En qua schoonheid van het script, lijkt het me ook mooier om een paar velden te excluden, als alles te includen (wat je normaal doet).

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 15:04:49
Quote Anchor link
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 15:47:37
Quote Anchor link
Erwin H op 23/07/2014 15:04:49:
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.

Oke, blijkbaar is * gebruiken totaal not done.

In dat geval zijn al mn vragen beantwoord, en kan er een slotje op.

Voor toekomstige bekijkers zal ik even mijn oplossingen hier neerzetten:

Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];

TEXTAREA enters zien bij een String echo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$voorbeeld = "Administrators

Gotta

Administrate";

echo $voorbeeld;
echo "<br> --- <br>";
echo nl2br($voorbeeld);

print:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Administrators Gotta Adminstrate

---

Administrators

Gotta

Administrate

EXCLUDE:
Het gebruiken van de asterix (*) in SQL-queries wordt ten zeerste afgeraden.

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 16:07:13
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];

Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 16:26:22
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Logisch.
Zonder de aanhalingstekens zijn het getallen.
En 1985-05-14 is dan voor mysql gewoon 1966 en dat is geen datum.

Erwin H op 23/07/2014 16:07:13:
Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand

DAY i.p.v DATE

Ivo P

Ivo P

24/07/2014 09:28:53
Quote Anchor link
of php's datetime gebruiken

aangenomen dat je ergens $row = ...fetch_assoc() gebruikt:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php $datum = new datetime($row['geboortedatum']);

echo 'de maand is '. $datum->format('m');

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.