Popup verlaten website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Jens B

Jens B

31/01/2011 10:25:48
Quote Anchor link
Hallo Allemaal,

Nu een vraag wat niemand wil hebben ( heb er zelf ook een hekel aan )
Maar hoe kan ik het voor elkaar krijgen om een popup te krijgen als iemand de site verlaat..

Ik heb ondertussen een scriptje gejat die ervoor zorgt dat ik 1 malig maar een popup krijg.. Dan nu mijn probleem, nu word de popup actief met een "onunload" maar dit gebeurd iedere keer als je naar een andere pagina gaat.. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het alleen gebeurd wanneer men op kruisje klikt/ naar een ander webadres surft ?

Het script staat hieronder

Harstikke bedankt voor de aandacht in dit topic, hopelijk kan je me helpen

Groeten,
Jens

var expDays = 1; // number of days the cookie should last

var page = "only-popup-once.html";
var windowprops = "width=300,height=200,location=no,toolbar=no,menubar=no,scrollbars=no,resizable=yes";

function GetCookie (name) {
var arg = name + "=";
var alen = arg.length;
var clen = document.cookie.length;
var i = 0;
while (i < clen) {
var j = i + alen;
if (document.cookie.substring(i, j) == arg)
return getCookieVal (j);
i = document.cookie.indexOf(" ", i) + 1;
if (i == 0) break;
}
return null;
}

function SetCookie (name, value) {
var argv = SetCookie.arguments;
var argc = SetCookie.arguments.length;
var expires = (argc > 2) ? argv[2] : null;
var path = (argc > 3) ? argv[3] : null;
var domain = (argc > 4) ? argv[4] : null;
var secure = (argc > 5) ? argv[5] : false;
document.cookie = name + "=" + escape (value) +
((expires == null) ? "" : ("; expires=" + expires.toGMTString())) +
((path == null) ? "" : ("; path=" + path)) +
((domain == null) ? "" : ("; domain=" + domain)) +
((secure == true) ? "; secure" : "");
}

function DeleteCookie (name) {
var exp = new Date();
exp.setTime (exp.getTime() - 1);
var cval = GetCookie (name);
document.cookie = name + "=" + cval + "; expires=" + exp.toGMTString();
}

var exp = new Date();
exp.setTime(exp.getTime() + (expDays*24*60*60*1000));

function amt(){
var count = GetCookie('count')
if(count == null) {
SetCookie('count','1')
return 1
} else {
var newcount = parseInt(count) + 1;
DeleteCookie('count')
SetCookie('count',newcount,exp)
return count
}
}

function getCookieVal(offset) {
var endstr = document.cookie.indexOf (";", offset);
if (endstr == -1)
endstr = document.cookie.length;
return unescape(document.cookie.substring(offset, endstr));
}

function checkCount() {
var count = GetCookie('count');
if (count == null) {
count=1;
SetCookie('count', count, exp);
window.open(page, "", windowprops);
} else {
count++;
SetCookie('count', count, exp);
}
}

window.onunload=checkCount;
Gewijzigd op 31/01/2011 10:26:29 door Jens B

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 02:29:13

Pieter Jansen

Pieter Jansen

31/01/2011 10:34:21
Quote Anchor link
Uiteraard ga ik je niet helpen, dit is echt de slechtste usability die je je maar voor kunt stellen!

Een simpele alert() kan ik me nog voorstellen, als je bijvoorbeeld nog vergeten bent iets op te slaan, maar een popup? blegh..

TJVB tvb

TJVB tvb

31/01/2011 10:38:28
Quote Anchor link
Ehm, niet.
Je verlaat de pagina en of dat nu is door een andere pagina van de website te bezoeken, een kruisje te klikken, je browser af te sluiten etc. maakt niet uit. Voor de website is er geen verschil.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 10:50:27
Quote Anchor link
Merijn Venema op 31/01/2011 10:34:21:
Uiteraard ga ik je niet helpen, dit is echt de slechtste usability die je je maar voor kunt stellen!

Ik ben het er mee eens, maar je zou het op een andere manier kunnen oplossen. Door een pop-under te maken... een venster wat onder het huidige venster verschijnt. Als men dan het huidige venster sluit, staat daaronder het andere venster. Maar of dat wenselijk is, die afweging laat ik graag aan jou over ;)

Pieter Jansen

Pieter Jansen

31/01/2011 10:51:49
Quote Anchor link
Jawel, tuurlijk is er wel een verschil. Een pop-up is iets heeeel anders dan een simpele symlink naar een andere pagina. En zoals aangegeven, die popup krijg je na afsluiten van de pagina. Oftewel, je zit lekker te surfen of wat dan ook, je sluit lekker af en tadaa!

Daarnaast, pop-ups worden over het algemeen geladen in een nieuw venster, niet in een nieuwe tab, altans, op m`n pc`s gebeurt dit altijd. Als er iets irritant is, is het moeten schakelen tussen vensters.

een kruisje klikken is normaal gedrag, maar wat als daar in een keer andere dingen aan gekoppeld worden, zoals een pop-up?

Jens B

Jens B

31/01/2011 10:52:42
Quote Anchor link
Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat als men de site verlaat, dat er een kleine popup komt met daarin de vraag of er een paar vragen gesteld mogen worden over de nieuwe website.. Ik heb dit vaker gezien, maar snap niet hoe ze dat doen..

trouwens..

Merijn ik sta achter je punt dat een popup niemand wil hebben ..

Wel vreemd dat je een simpele alert wel oke vind ? Terwijl dat 10 maal erger is, dan ben je namelijk echt verplicht om de alert weg te klikken voordat je verder iets kan doen in een browser ..

Maargoed, nogmaals ik snap dat het niet echt vriendelijk is zo'n popupje ..;

Toch vraag ik me af.. hoe ?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 10:56:44
Quote Anchor link
Een alert() heeft meteen al zijn focus, en kan je met een [ENTER] al laten verdwijnen, een pop-up niet.

Waarom wil je het zo graag als je zelf weet dat het niet netjes is?

Jens B

Jens B

31/01/2011 10:57:29
Quote Anchor link
Nou simpelweg omdat iemand die boven mij staat het graag wil hebben.. ( en ik heb al aangegeven dat er niemand op zit te wachten, en dat zou ik blijven doen, maar geef wel graag een resultaat )

en trouwens dat van die enter, dat weten wij hier op deze website..
Die andere 80% die op internet surft weet dat niet.. ( ik denk even aan mijn ouders )
Maar dat hoeft geen welles nietus discussie te worden dat van die alert en popup .. :D allebei verschrikkelijk dat weet ik zelf ook wel .. :D

Wie weet ga ik het wel oplossen met een divje wat zichtbaar word als een klant voor een 2e keer inlogt ..
Gewijzigd op 31/01/2011 11:01:34 door Jens B

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 11:00:18
Quote Anchor link
Praat met diegene erover dat het niet gewenst is. Ook een programmeur moet door de bril van de 'usability' kijken, vind ik. Vertel hem eens de consequenties hiervan, en zoek een betere oplossing die niet annoying is.

Overigens zal een popup niet helpen omdat die zo goed als weggeschoten worden door menig popupblocker. En dat is al één reden... :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 11:03:36
Quote Anchor link
- Aar - op 31/01/2011 11:00:18:
Praat met diegene erover dat het niet gewenst is. Ook een programmeur moet door de bril van de 'usability' kijken, vind ik. Vertel hem eens de consequenties hiervan, en zoek een betere oplossing die niet annoying is.
Helemaal mee eens... alleen soms staat er iemand boven je en die moet en die zal... je kunt dan wel telkens blijven aangeven dat het geen goede oplossing is, maar sommige mensen zijn eigenwijs en op een gegeven moment houdt het dan gewoon op.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2011 11:16:02
Quote Anchor link
..totdat je ze met hun neus op de feiten drukt.....

TJVB tvb

TJVB tvb

31/01/2011 11:18:20
Quote Anchor link
Druk ze met de neus op de feiten en zeg dat het niet goed mogelijk is.
Als programmeur ben je zelf verantwoordelijk voor wat je maakt, opdracht of niet.
Daarnaast moet je eens vragen of die graag een nieuwe website zonder gebruikers wil hebben.
Gewijzigd op 31/01/2011 11:19:10 door TJVB tvb

Jens B

Jens B

31/01/2011 11:53:04
Quote Anchor link
hahaha :-)

Ik merk dat ik geen succes ga krijgen met dit topic ( ik begrijp het wel ;)) ..
Toch bedankt voor de moeite en tijd die erin gestoken is .. Laten we dit topic vergeten/sluiten!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 11:55:51
Quote Anchor link
Lees mijn opmerking van 10:50 uur.

Jens B

Jens B

31/01/2011 12:05:30
Quote Anchor link
Sorry Ozzie, door de vele "Hekel aan !!!!" reacties heb ik erover heen gelezen ..
Leuke tip ! Leuke oplossing om aan mijn baas door te geven.
En dat is voor mij makkelijker te realiseren.

Bedankt voor de tip !

Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 12:07:23
Quote Anchor link
Graag gedaan! ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.