Porten openzetten, directe modem toegang
Hoi allemaal,
Ik heb mijn port open kunnen krijgen: port 80. Alleen wanneer ik mijn IP adres intoets, dan kom ik direct in mijn modem terecht... Ik maak gebruik van Windows 7 met Xampp... Groeten Donny
Ik heb mijn port open kunnen krijgen: port 80. Alleen wanneer ik mijn IP adres intoets, dan kom ik direct in mijn modem terecht... Ik maak gebruik van Windows 7 met Xampp... Groeten Donny
Je moet je port 80 van je modem niet openzetten, maar forwarden naar je computer. Nu is je modem vanuit het WAN beschikbaar dit is niet echt handig.
Oke... Forwarden dus... En naar welke port doe ik dat?
Ik hoop toch wel dat dit van binnen in je netwerk zo is? Niet van buiten en dan je modem krijgen?
Je moet meerdere dingen doen wil je je xamp servertje kunnen bereiken. Vanuit het internet (kan je testen met je smartphone, wifi uit) moet je port 80 in je modem/router port-forwarden naar je xamp webservertje. Dat forwarden moet je doen naar het ipnummer van je xamp webservertje, niet naar localhost en niet naar 127.0.0.1 ofzo. Om binnen in je netwerk te testen op je echte webservernaam moet je dat in je hosts bestand van windhoos zetten. Dus bijvoorbeeld: Van buiten kan je op ipnummer naar je webserver of via je hostnaam (te vinden via www.watismijnip.nl). Ik heb ook gewoon wat test-domeinen naar mijn ipnummer zodat ik 100% kan testen op alle functionaliteit. Met een beetje toffe adsl/cable (50-60 mbit) kan je gewoon een webserver thuis draaien voor test doeleinden of voor een klein groepje. gebruikers.
Je moet meerdere dingen doen wil je je xamp servertje kunnen bereiken. Vanuit het internet (kan je testen met je smartphone, wifi uit) moet je port 80 in je modem/router port-forwarden naar je xamp webservertje. Dat forwarden moet je doen naar het ipnummer van je xamp webservertje, niet naar localhost en niet naar 127.0.0.1 ofzo. Om binnen in je netwerk te testen op je echte webservernaam moet je dat in je hosts bestand van windhoos zetten. Dus bijvoorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste ����n spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
192.168.1.25 www.mijnwebserver.nl mijnwebserver.nl
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste ����n spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost
192.168.1.25 www.mijnwebserver.nl mijnwebserver.nl
Edit:
portforwarden doe je op je modem en je forward port 80 naar het ip van je webserver.
Hoe je dat moet doen verschilt per modem/router merk.
Hoe je dat moet doen verschilt per modem/router merk.
Gewijzigd op 19/12/2012 11:29:38 door John D
Hoe kan je het IP adres vinden van Xampp eigenlijk?
xampp gebruikt je lokale IP: 127.0.0.1
Donny van Grondelle op 19/12/2012 11:31:35:
Hoe kan je het IP adres vinden van Xampp eigenlijk?
Op de pc/server waar je XAMPP draait.
Start -> Uitvoeren: CMD. Daar type je in ipconfig
P.S. ik ga er vanuit dat je met 'modem' eigenlijk je router bedoeld? Of de router in je modem, want je modem zelf zit namelijk niet in je reguliere DHCP range!
Gewijzigd op 19/12/2012 11:49:19 door Chris PHP
Trouwens Donny, wat wil je eigenlijk? Dat is niet duidelijk.
Je wilt gewoon vanaf je eigen pc waar xampp draait je site bekijken? Of ervoor zorgen dat iemand anders (die niet in jouw thuisnetwerk zit) naar je website kan kijken?
Voor het geval dat je van je eigen pc af naar xampp wilt kijken ga gewoon naar
http://localhost
Maar dan zou ik wel de poort op de modem weer dichtgooien als ik jou was
Anders als je bijvoorbeeld wil dat ik op je xampp site kan kijken, zal je port 80 in je router moeten forwarden naar de ip van je pc (zie Chris CMD->ipconfig).
En dan moet ik naar http://<jou externe ipadres> gaan en dan zie ik jou website :)
Stuur anders een PM en ik help je een handje
Je wilt gewoon vanaf je eigen pc waar xampp draait je site bekijken? Of ervoor zorgen dat iemand anders (die niet in jouw thuisnetwerk zit) naar je website kan kijken?
Voor het geval dat je van je eigen pc af naar xampp wilt kijken ga gewoon naar
http://localhost
Maar dan zou ik wel de poort op de modem weer dichtgooien als ik jou was
Anders als je bijvoorbeeld wil dat ik op je xampp site kan kijken, zal je port 80 in je router moeten forwarden naar de ip van je pc (zie Chris CMD->ipconfig).
En dan moet ik naar http://<jou externe ipadres> gaan en dan zie ik jou website :)
Stuur anders een PM en ik help je een handje
Gewijzigd op 19/12/2012 12:07:25 door Dennis WhoCares
Dennis, ik wil mijn localhost beschikbaar stellen vanaf elke computer. Zou je dit kunnen doen via teamviewer?
Donny van Grondelle op 19/12/2012 15:54:12:
Neem even het advies van Chris in overweging. Je hoeft namelijk niets te doen behalve even het ipnummer van je xamp op te zoeken en dan kan je op iedere peecee in je netwerk browsen naar je xamp-webDennis, ik wil mijn localhost beschikbaar stellen vanaf elke computer. Zou je dit kunnen doen via teamviewer?
Gewijzigd op 19/12/2012 16:00:18 door Aad B