Ik ben me momenteel aan het beraadslagen over de prijs van een project. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de huidige tarieven, dus vraag ik het beter even hier.
Ik ben een hobbyist PHP-programmeur (meer dan 4 jaar ervaring). Voor de designer waarmee ik samenwerk geldt hetzelfde. Echter trachten we beide zo professioneel mogelijk te werk te gaan. Tot daar.
Wat wil de klant:
Een nieuwe template (in PSD-formaat) en gesliced + gebased. Omdat ik momenteel een CMS aan het ontwikkelen ben, maar dit nog niet af is, gaat de site eerst tijdelijk op statische code draaien. De klant levert mij teksten, ik doe de rest. Daarna komt er een uitgebreid CMS systeem erbij. Als plugin op dit systeem dient een connectie gemaakt te worden met DropBox (.com) + een afgeschermd gedeelte voor de leden. Tot slot voorzie ik ook nog is webhosting + domein (30 euries reken ik hiervoor)
Nou aangezien het hier om een professionele volledige cms gaat zal ik hier wel wat meer voor vragen als 100,- ik zou hier toch wel 200,250,- voor vragen maar ik ben hier geen deskundige op.
Ik vraag ook altijd te weinig, vandaar. Het CMS zit ik te denken met een licentie te werken (50 / jaar ofzo). Op die manier kan ik het nog voor andere projecten gebruiken. Ik ben sowieso ook van plan het volledig object geörienteerd te maken, zodanig dat ik eens de basis af, steeds meer kan gaan uitbreiden. Aantal dingen die ik zeker al wil is bijvoorbeeld interactieve integratie van twitter, youtube (misschien ook wel facebook). Zo zijn er nog tal van zaken die ik in de toekomst wil gaan uitwerken.
Professioneel ontwerp gebased en gesliced, laten we zeggen dat je daar 10 uur mee bezig bent, keer €50,- is €500 voor het design, en dan nog een cms erbij,als deze op licentie gaat, €300 euro setup kosten en dan iets van €100 per jaar voor updates en dergelijken.
Professioneel ontwerp gebased en gesliced, laten we zeggen dat je daar 10 uur mee bezig bent, keer €50,- is €500 voor het design, en dan nog een cms erbij,als deze op licentie gaat, €300 euro setup kosten en dan iets van €100 per jaar voor updates en dergelijken.
En dit zou dan nog heeel goedkoop zijn.
Agreed... En momenteel is mijn goedkoopste hostingpakket inclusief domeinnaam 70 euro op jaarbasis.. 30 euro ben ik persoonlijk al aan kosten kwijt (administratie, kostprijs hosting, inrichten van het domein, registratie bij SIDN)..
Verder is €50,- per uur nog aan de lage kant. Bij de meeste reclamebureau's waar ik voor werk is mijn kostprijs €80 á €90 euro.
Ik zelf vraag nooit geld voor mijn projecten, puur omdat ik dan ook geen garanties hoe te geven dat het werkt of dat ik verplicht ben problemen te verhelpen...
Komt ook bij dat ik voornamelijk voor kerken werk, dus daar wil ik zowiezo geen geld voor hebben
Moet ik wel bij zeggen dat ik amateur-hobbyist ben, dus ik ben niet van het geld afhankelijk, daar heb ik een fulltime baan als laborant voor.