Hallo,

Ik ben me momenteel aan het beraadslagen over de prijs van een project. Ik ben niet zo goed op de hoogte van de huidige tarieven, dus vraag ik het beter even hier.

Ik ben een hobbyist PHP-programmeur (meer dan 4 jaar ervaring). Voor de designer waarmee ik samenwerk geldt hetzelfde. Echter trachten we beide zo professioneel mogelijk te werk te gaan. Tot daar.

Wat wil de klant:
Een nieuwe template (in PSD-formaat) en gesliced + gebased. Omdat ik momenteel een CMS aan het ontwikkelen ben, maar dit nog niet af is, gaat de site eerst tijdelijk op statische code draaien. De klant levert mij teksten, ik doe de rest. Daarna komt er een uitgebreid CMS systeem erbij. Als plugin op dit systeem dient een connectie gemaakt te worden met DropBox (.com) + een afgeschermd gedeelte voor de leden. Tot slot voorzie ik ook nog is webhosting + domein (30 euries reken ik hiervoor)

Wat is een eerlijke prijs?
@Jordi,

Lijkt me vrij simpel: encoden.
Licht er aan hoe groot de site moet worden. Bij 'n kleine site is 't zo gepiept. Daar zal ik maar iets van €20 voor vragen.

Bij een grotere site lopen de kosten ook omhoog =)
Misschien stop ik in mijn setup-kost ook best de prijs die ik nodig heb voor het encoden (ben van plan de IonCube online encoder te gebruiken).
Write Down op 25/01/2011 19:41:36

Misschien stop ik in mijn setup-kost ook best de prijs die ik nodig heb voor het encoden (ben van plan de IonCube online encoder te gebruiken).

Tsja, maar als je er tijd in stopt moet je toch echt kosten daarvoor rekenen =P Plus de encoding-kosten.

Reageren