Upload scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 16:30:24
Quote Anchor link
Hey, Ik heb een scriptje gevonden maar zit met het probleem dat het skript bestaande files overschrijft... Nou ben ik niet zn held met PHP, ik kan wel ongeveer zeggen wat er gebeurd maar kan het niet zelf schrijven. Hieronder zet ik een link waar je de files en bijbehorende dingen kunt downloaden:

http://cloud.yor-it.nl/index.php/s/IbCRPrYpo39wd2d

Het zou fijn zijn als iemand mij hiermee kan helpen... dat er bijvoorbeeld een random nummer achter gezet wordt.

Alvast bedankt,
Sander
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 10:35:35
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 18:15:22
Quote Anchor link
Kan je de relevante code in het topic plaatsen, dan hebben andere er nog wat aan als de downloadlink straks verdwenen is.
 
Ivo P

Ivo P

29/06/2015 18:15:43
Quote Anchor link
ergens in je script (ik ga niet zoeken) zal iets staan als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget); ?>


Daar kun je controleren of de file al bestaat met:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(!file_exsists($sometarget)){
   move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget);
}

?>


Toevoeging op 29/06/2015 18:19:40:

je kunt in plaats van het niet verplaatsen ook kiezen voor een nummer achter de filename:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$counter
= 1;
$target = $sometarget;

while(file_exsists($sometarget)) {
  $sometarget = $target . $counter;
  $counter++;
}


move_uploaded_file($_FILES['xxxx']['tmp_name'], $sometarget);
?>
Gewijzigd op 29/06/2015 18:16:38 door Ivo P
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:31:35
Quote Anchor link
de code van upload.php is:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

// A list of permitted file extensions
$allowed = array('png', 'jpg', 'gif');

if(isset($_FILES['upl']) && $_FILES['upl']['error'] == 0){

    $extension = pathinfo($_FILES['upl']['name'], PATHINFO_EXTENSION);

    if(!in_array(strtolower($extension), $allowed)){
        echo '{"status":"error"}';
        exit;
    }


    if(move_uploaded_file($_FILES['upl']['tmp_name'], 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'])){
        echo '{"status":"success"}';
        exit;
    }
}


echo '{"status":"error"}';
exit;
[
/code]
 
- SanThe -

- SanThe -

29/06/2015 18:31:49
Quote Anchor link
@Ivo: Als $sometarget een extensie bevat gaat het vast niet zoals je wilt.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:33:41
Quote Anchor link
Ik kan denk ik niet zomaar van alles gaan toevoegen... ik weet niet precies het het met die "if" zit... die moet namelijk wel nog blijven werken anders wordt op de pagina zelf de status niet goed doorgegeven... dat is met namen het probleem waar ik mee zit...
 
Ivo P

Ivo P

29/06/2015 18:33:48
Quote Anchor link
foto.jpg
foto.jpg1
foto.jpg2

gaat prima. Zeker in een voorbeeldscript. Om dat weer te veranderen in
foto1.jpg kost wat extra regels, maar TS is vrij om eea aan te passen natuurlijk

Toevoeging op 29/06/2015 18:36:16:

sowieso is 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'] niet zo'n goed plan over het algemeen.

De uploader laat je nu de naam bepalen. ook als er / of ../ oid in de filename staat.
 
- SanThe -

- SanThe -

29/06/2015 18:36:50
Quote Anchor link
Ok, je hebt gelijk, het gaat wel.
Alleen ben ik geen voorstander van extenties met een getal er aan vast.
Ik ga meer voor foto1.jpg.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:42:27
Quote Anchor link
Het is inderdaad wel de bedoeling dat de extensie hetzelfde blijft gezien het gaat om veel fotos van veel mensen... deze moeten dan wel een "screaning" krijgen maar om dan ook nog eens weet ik hoeveel foto`s te hernoemen is geen optie...

en de veiligheid is ook wel belangrijk ja... maar hoe ga ik het dan aanpassen zodat de statussen wel nog goed doorgenomen worden?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 18:51:03
Quote Anchor link
Die status kijkt niet naar de bestandsnaam, en alleen naar de exetntie en de voorwaarden voor de error-array in je $_FILES.

Dus de bestandsnaam kan je gewoon aanpassen naar elke waarde. Je kan zelfs een prefix/suffix meegeven zodat je kan onderscheiden of ze al gescreend zijn:

foto1.jpg v.s foto1_screened.jpg
Gewijzigd op 29/06/2015 18:51:46 door - Ariën -
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 18:56:45
Quote Anchor link
het gaat een heel domme vraag zijn... maar gezien die regel begint met: if(move_uploaded_file........... hoe moet ik dan bijvoorbeeld: $counter = 1; $target = $sometarget;........... gaan invoegen? mijn eerste poging zou gewoon een lege if regel zijn maar heb het idee dat dat ook weer niet gaat werken...


is het niet mogelijk om de "tmp_name" aan te houden... neem aan dat hij daar toch al random is? of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Gewijzigd op 29/06/2015 19:09:08 door Sander Jansen
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/06/2015 19:29:25
Quote Anchor link
Sla je nog extra informatie op bij de foto (metadata)?

Mag iedereen vervolgens alle foto's opvragen als je de naam van de afbeelding kent?

Als je het eerste doet (en het tweede niet wilt), dan zou je kunnen overwegen om de foto's te serveren via een script die controleert of je deze mag zien op grond van <een lijst van voorwaarden>; Je zou dan de bestanden op kunnen slaan als 1.jpg, 2.jpg etc., met andere woorden, het auto_increment veld van de foto-metadata.

Je oplossing hangt af van hoe je (vervolgens) met deze foto's omgaat, maar daar heb ik je nog weinig over horen zeggen.

Je hebt het hierboven over "screening" dus je hangt al extra informatie op aan de afbeeldingen? Of ga je fysiek met bestanden slepen bij goed-/afkeuring?

Ook: als je een bestand upload, en deze wordt gehernoemd naar whatever3.jpg, dan weet je dus ook meteen dat whatever.jpg, whatever1.jpg en whatever2.jpg bestaan, het raden van bestandsnamen wordt dan vrij makkelijk.

Ook: als je dan toch een hanteerbare bestandsnaam wilt hebben dan heeft een auto_inrement id wel de voorkeur boven de tmp_name, maar dan moet je dus wel een hulpscript hebben die de bestanden serveert, waarin een controle zit die bepaalt of je een afbeelding mag zien.
Gewijzigd op 29/06/2015 19:31:45 door Thomas van den Heuvel
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 20:06:03
Quote Anchor link
het gaat als volgd tewerk:
het skript komt op een site met een fotoalbum. het album en het upload skript staan los van elkaar. het is de bedoeling dat mensen via het upload, fotos kunnen "toevoegen". Wat het upload skript moet doen is alleen uploaden en in een map zetten, hier word vervolgens niets meer mee gedaan. dit wordt 1x in de week ofzo met de hand opgepakt en gecontroleerd of de fotos scherp zijn en of ze relevant zijn. vervolgens worden ze verplaatst en onderverdeeld in mapjes met de evenementen.

Het ./uploads mapje in trouwens een aflever map, hier kan alleen naar geschreven worden en niet gelezen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 20:21:32
Quote Anchor link
Je zou alle foto's zelfs eerst buiten de webroot kunnen plaatsen, zodat ze door een beheerder gecontroleerd worden.

Zodra ze goed zijn bevonden, kan de beheerder deze naar de webroot verplaatsten, zodat iedereen ze kan bekijken. Je hoeft dan zelf niet met prefixes aan de slag te gaan.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 20:26:18
Quote Anchor link
het wordt allemaal door mij gedaan dus dat valt nog wel mee... de prefixes zijn niet nodig... en het maakt in princiepe niet uit waar dat de fotos geupload worden... het fotoalbum staat in een andere map en weblink... ik host zelf de server waar alles op draait dus ik kan gewoon overal bij.

het enigste wat gedaan hoeft te worden is simpel weg uploaden en klaar... zou het eventueel met een ftp kunnen doen maar dan wordt het rommelig gezien iedereen moet kunnen uploaden... het uitzoek werk erna wordt met de hand gedaan dus...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 20:29:24
Quote Anchor link
Je wilt vast niet dat de ingestuurde foto's nog voor de controle te bekijken zijn. Dus dan is het zinvoller om hem afgeschermd te houden, buiten de webroot.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 21:32:39
Quote Anchor link
in dit geval is het makelijker als alles bij elkaar staat dus ik wil graag dat het skript en de geuploade files bij elkaar staan... anders wordt het verwarend met opschonen...

Dus hoe zou het skript eruit gaan zien dan? want kom er nog steeds niet uit
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 21:39:33
Quote Anchor link
Je moet nog wel $sometarget defineren met de locatie waar het bestand moet komen te staan.
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 22:01:58
Quote Anchor link
Ik kan het niet schrijven... alleen lezen een beetje... ik weet niet hoe ik van plain text naar variabele moet gaan en dat het dan goed opgepakt wordt... en het feit dat het meerdere regels gaan worden met die "if"...

Ik weet dat het niet de bedoeling is dat ik een vraag stel en dan het hele skript kant en klaar met een strikje erom aangeleverd krijg maar het is in dit geval maar een aanvulling... en zo te horen niet veel werk... maar ik kan het zelf niet dus het zou fijn zijn als iemand dit voor mij zou willen doen...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/06/2015 22:15:12
Quote Anchor link
Wat heb je nu aan code inmiddels? Of is het nog hetzelfde als eerst?
 
Sander Jansen

Sander Jansen

29/06/2015 22:19:02
Quote Anchor link
heb wel van alles geprobeerd maar niks werkte echt ... krijg alleen fouten of dat dingen niet goed gaan... dus ja ik heb qua skript nog wat ik eerst had... dat is tenminste foutloos
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.