Hey, Ik heb een scriptje gevonden maar zit met het probleem dat het skript bestaande files overschrijft... Nou ben ik niet zn held met PHP, ik kan wel ongeveer zeggen wat er gebeurd maar kan het niet zelf schrijven. Hieronder zet ik een link waar je de files en bijbehorende dingen kunt downloaden:
Ik kan denk ik niet zomaar van alles gaan toevoegen... ik weet niet precies het het met die "if" zit... die moet namelijk wel nog blijven werken anders wordt op de pagina zelf de status niet goed doorgegeven... dat is met namen het probleem waar ik mee zit...
gaat prima. Zeker in een voorbeeldscript. Om dat weer te veranderen in
foto1.jpg kost wat extra regels, maar TS is vrij om eea aan te passen natuurlijk
[size=xsmall]Toevoeging op 29/06/2015 18:36:16:[/size]
sowieso is 'uploads/'.$_FILES['upl']['name'] niet zo'n goed plan over het algemeen.
De uploader laat je nu de naam bepalen. ook als er / of ../ oid in de filename staat.
Het is inderdaad wel de bedoeling dat de extensie hetzelfde blijft gezien het gaat om veel fotos van veel mensen... deze moeten dan wel een "screaning" krijgen maar om dan ook nog eens weet ik hoeveel foto`s te hernoemen is geen optie...
en de veiligheid is ook wel belangrijk ja... maar hoe ga ik het dan aanpassen zodat de statussen wel nog goed doorgenomen worden?
Die status kijkt niet naar de bestandsnaam, en alleen naar de exetntie en de voorwaarden voor de error-array in je $_FILES.
Dus de bestandsnaam kan je gewoon aanpassen naar elke waarde. Je kan zelfs een prefix/suffix meegeven zodat je kan onderscheiden of ze al gescreend zijn:
het gaat een heel domme vraag zijn... maar gezien die regel begint met: if(move_uploaded_file........... hoe moet ik dan bijvoorbeeld: $counter = 1; $target = $sometarget;........... gaan invoegen? mijn eerste poging zou gewoon een lege if regel zijn maar heb het idee dat dat ook weer niet gaat werken...
is het niet mogelijk om de "tmp_name" aan te houden... neem aan dat hij daar toch al random is? of zie ik dat nou helemaal verkeerd?