Variabele veranderen door op een knop te drukken
Hallo,
Hoe kan ik een PHP-variabele laten veranderen, als de bezoeker van de site op bijvoorbeeld een knop klikt. Ik wil dus eigenlijk door middel van "OnClick" een variabele een bepaalde waarde geven.
Hoe kan ik een PHP-variabele laten veranderen, als de bezoeker van de site op bijvoorbeeld een knop klikt. Ik wil dus eigenlijk door middel van "OnClick" een variabele een bepaalde waarde geven.
Bedoel je zoiets als:
?
Groetjes,
~WesselB
Code (php)
?
Groetjes,
~WesselB
@Wessel, hij bedoeld waarschijnlijk zonder refresh.
@pater
Dat is niet mogelijk, omdat de phpscripts geladen worden voor dat de browser iets weergeeft. PHP is serverside, jij bent clientside.
Wat je wel kan proberen is met AJAX een $_SESSION variable te zetten.
@pater
Dat is niet mogelijk, omdat de phpscripts geladen worden voor dat de browser iets weergeeft. PHP is serverside, jij bent clientside.
Wat je wel kan proberen is met AJAX een $_SESSION variable te zetten.
waarom ajax ?
gebruik javascrîpt !
gebruik javascrîpt !
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<form action="?" method="GET" onsubmit="Change_Value();">
<input type="text" name="var" value="Value"><br>
<input type="submit" value="Set">
</form>
<script type="text/javascript">
function Change_Value() {
document.getElementById('var').value = "iets anders";
alert("Value is nu " + document.getElementById('var').value);
}
</script>
<input type="text" name="var" value="Value"><br>
<input type="submit" value="Set">
</form>
<script type="text/javascript">
function Change_Value() {
document.getElementById('var').value = "iets anders";
alert("Value is nu " + document.getElementById('var').value);
}
</script>
Het heeft geen zin om een php variabele te veranderen a la onclick. Je hebt namelijk pas iets aan php variabelen op het moment dat de pagina wordt geladen... Dus als de pagina helemaal is geopend (php is niet meer belangrijk) en je verandert een variabele issie meteen weer weg. Je hebt er niks aan.
Wat php onthoudt zijn sessions en cookies, maar sessions kan je ook alleen vanuit php bereiken (dus kan je ook niet aan als de pagina al geladen is) en cookies kan je met javascript ook maken.
Conclusie: Waarom wil je dit???
Wat php onthoudt zijn sessions en cookies, maar sessions kan je ook alleen vanuit php bereiken (dus kan je ook niet aan als de pagina al geladen is) en cookies kan je met javascript ook maken.
Conclusie: Waarom wil je dit???
@ cervetti
Ik gebruik heel wat javascript/ajax in mijn eindwerk om clientside values te gaan wijzigen ?
Je kan ook werken met ajax indien de nieuwe waarde uit een database komt !
Je kan deze variabelen na de post opvangen in de var $_POST.
Ik gebruik heel wat javascript/ajax in mijn eindwerk om clientside values te gaan wijzigen ?
Je kan ook werken met ajax indien de nieuwe waarde uit een database komt !
Je kan deze variabelen na de post opvangen in de var $_POST.
Waarom ik dit wil? Ik zal even vertellen wat ik precies wil. De lay-out van mijn site www.mofert.nl is voor sommige mensen niet goed leesbaar. Mensen met slechte ogen kunnen het wit-op-lichtblauw slecht lezen. Dus heb ik een aparte stylesheet gemaakt met een andere lay-out. De bedoeling is dat de mensen kunnen switchen tussen te twee skins. Behalve de stylesheet moeten ook nog andere zaken veranderd worden, zoals de kleuren van de Google Adsense advertentie. De pagina mag best gerefreshed worden bij het omschakelen.
Dan kan je het het beste in een session zetten.