Waarden uit kolom niet tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 00:19:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website waarbij gebruikers inloggen. Nu heb ik een formulier gemaakt waar met een dropdown de gebruikers geselecteerd kunnen worden die in de database zijn opgeslagen. Echter in de database zitten ook gebruikers die ik niet in de lijst wil tonen in het formulier. Bv. de admin gebruiker. Hoe kan ik deze middels php code deze gebruiker niet tonen?

Bedankt.
Marco

PHP hulp

PHP hulp

18/06/2024 10:25:10

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 00:33:53
Quote Anchor link
Hoezo zou je een dropdown willen gebruiken om de gebruikersnamen te kiezen?
Maakt dit het niet makkelijker om te zoeken wie een gebruiker is, waarna je door gelekte wachtwoordlijsten kan zoeken?

Antwoord op je vraag: filter in je database query erop, met bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE status !='admin'

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:48:13
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie!

Het gaat om een portal voor een vereniging waar bestuursleden wijzingen aanvragen voor leden van de vereniging. Dan wil ik niet dat ze maar wat invullen, maar dat ze een keuze maken voor een account.

Helaas werkt de code niet.

Ik heb nu deze code in het veld staan:

//<code>
// Prepare the empty array
$items = array();
// Prepare the database connection
$db = JFactory::getDbo();
// Keep this if you'd like a "Please select" option, otherwise comment or remove it
$items[] = "|Maak een keuze[c]";

// Run the SQL query and store it in $results
$db->setQuery("SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE 1");
$results = $db->loadObjectList();

// Now, we need to convert the results into a readable format.
// The Items field will accept values in this format:
// value-to-be-stored|value-to-be-shown
// Eg. m|M-sized T-shirt
foreach ($results as $result) {
$value = $result->name;
$label = $result->name;
$items[] = $value.'|'.$label;
}

// Multiple values are separated by new lines, so we need to do this now
$items = implode("\n", $items);

// Now we need to return the value to the field
return $items;
//</code>

Ik wil graag dus de admin gebruikers niet in de lijst hebben staan. Hoe kan ik dit inbouwen?

Bedankt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:52:05
Quote Anchor link
Je SELECT query dus aanpassen.

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:53:10
Quote Anchor link
en wat moet daar dan komen te staan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:56:57
Quote Anchor link
Iets in de trant zoals ik mijn query omschreef in mijn bericht van gisteren.

Alleen is voor mij niet duidelijk hoe in jouw datastructuur een admin-rol wordt toegewezen.

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 22:12:57
Quote Anchor link
met een user ID. In dit geval nummer 72.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 22:17:07
Quote Anchor link
Dan wordt het dit:
Code (php)
1
SELECT username FROM users WHERE UserID !=72

Alleen is het niet heel erg praktisch dat je de rechten hardcoded in je code plaatst .
Gewijzigd op 28/12/2023 22:20:05 door - Ariën -

Jan R

Jan R

29/12/2023 08:22:19
Quote Anchor link
Een id is gelijk aan een beheerder?
Heb je dan geen rollen/functie/beheer systeem?
Wat als er plots meerdere beheerders nodig zijn af andere functies?

Maak een extra tabel met functies of taken en wijs via een koppeltabel deze toe.

Jan

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2024 14:21:59
Quote Anchor link
Een user id is alleen en uitsluitend voor intern gebruik in je database, verder zou ik het echt nergens voor gebruiken of de een of andere betekenis aan toekennen.

Je hebt dus een extra column nodig in je users tabel waar de de rol of "status" van een user in aangeeft. Kijk in je query alleen uit met het woord "status", want dat is een gereserveerd woord in MySQL.

Sommige mensen werken in zo'n geval graag met backticks:

Code (php)
1
SELECT id, user FROM users where `status` != 'admin' ORDER BY user ASC

Maar ik werk liever met tabel aliassen:

Code (php)
1
SELECT u.id, u.user FROM users u where u.status != 'admin' ORDER BY u.user ASC

Aanvulling 1: als je veel statussen gaat krijgen, kun je daarvoor weer een aparte tabel aanmaken.
Aanvulling 2: bij het echoën van je select dropdown zou ik het id in de value van het option element zetten en de user in de tekst van de option.
Gewijzigd op 01/01/2024 14:22:32 door Jan Koehoorn

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 19:53:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Wordt erg gewaardeerd.

Ik ben er bijna. Ik heb nu de volgende code:
"SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE `id` != '67'"

Ik wil meerdere gebruikers (id 70 en 72) uitsluiten. Hoe krijg ik dit in deze code verwerkt. Daarnaast wil ik de lijst ook direct sorteren op alfabet.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 19:59:28
Quote Anchor link
Met OR of WHERE IN
En sorteren kan met ORDER

Maar waarom zou je dit op ID's willen doen?
Stel dat je iemand heel snel de rechten wilt ontnemen. Hoe doe je dat zonder in je code te graven? Een handige webinterface waarbij je een gebruiker kan aanklikken, en 'admin' kan aanvinken lijkt mij doeltreffender. Dus is het niet zinvoller op die richting op te kijken? De meningen in dit topic zijn al vrij duidelijk... ;-)
Gewijzigd op 01/01/2024 20:00:07 door - Ariën -

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 20:26:48
Quote Anchor link
Bedankt!

Ik heb een website gebouwd in joomla waarbij ik gebruik maak van RSform voor een formulier. Hierin moet de code komen te staan om voor een gebruiker rechten aan te kunnen vragen. Het is een veld waar alleen de weergave van een gebruikersnaam komt te staan, behalve de admin gebruikers (3 accounts beheerd door één persoon).

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 20:55:46
Quote Anchor link
Dan raad ik aan om te kijken of je daar ondersteuning kan vinden voor gebruikersrechten.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2024 19:36:06
Quote Anchor link
Ok :-)

Be my guest:
Code (php)
1
2
3
4
SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE id NOT IN(67,123,456)
ORDER BY column_name ASC

Vul zelf de juiste id's in bij het tweede en derde getal.
Gewijzigd op 02/01/2024 19:39:10 door Jan Koehoorn

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2024 19:47:43
Quote Anchor link
Ik ken Joomla niet zo maar heb je met RSforms niet al de mogelijkheid om in het controlpanel de rechten toe te kennen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.