Ik ben op zoek naar een manier om een invulveld met NAW (naam adres woonplaats en dergelijke) te maken in php. Dit formulier moet worden ingevuld, en tevens als e-mail verstuurd worden. Hoe kan ik het beste beginnen? (het moet er natuurlijk wel een beetje uitzien dus een style.css zou niet misstaan, zie www.rrvanvught.nl voor een impressie) Zou iemand een script kunnen maken / een tutorial maken voor mij, ben bezig met php te leren maar ik kom er nog niet helemaal uit, dus schakel ik jullie hulp in.
het moet in php gemaakt worden ivm het mailen van de gegevens. (en tevens voor mij ervaring op te doen) Sorry voor de delen posts. Ook moet er een controle worden op uitgevoerd. (of alle velden zijn ingevuld en juist) Alvast hartelijk dank
Het is belangrijk om eerst te controleren of je wel *kunt* mailen bij je provider (als je bij een provider zit).
Probeer dit eens:
<?php
// mail naar jezelf sturen
$to = '[email protected]';
$subj = 'Dit is een test';
$msg = 'Dit is de testboodschap';
$headers = 'From: [email protected]';
if (mail ($to, $subj, $msg, $headers)) {
echo '<p>De mail is verzonden</p>';
}
else {
echo '<p>Fout bij het verzenden</p>';
}
?>
nee sorry hij wil niet verder gaan, ik zie hem laden maar hem een uur aan te hebben staan doet hij nog nix... (was toch eten) maar ik zie niets als een wit scherm. Wat is hier de oorzaak van?