Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om een invulveld met NAW (naam adres woonplaats en dergelijke) te maken in php. Dit formulier moet worden ingevuld, en tevens als e-mail verstuurd worden. Hoe kan ik het beste beginnen? (het moet er natuurlijk wel een beetje uitzien dus een style.css zou niet misstaan, zie www.rrvanvught.nl voor een impressie) Zou iemand een script kunnen maken / een tutorial maken voor mij, ben bezig met php te leren maar ik kom er nog niet helemaal uit, dus schakel ik jullie hulp in.

MVG Sander
Doet je mail server het wel?
Heb je wel een mailserver op die localhost??

Edit: Steffan ik had niet gezien dat we al op pagina 2 zaten, dus aan jou de eer,
hoe kom ik erachter of de mail server werkt?
sorry ik had ook nog niet gezien dat we al op pagina 2 waren beland
Ik heb gezocht, net, en met behulp van dit script heb ik getest of de mail functie werkt:
<?php
if (function_exists('mail')){
echo "De functie mail() bestaat.\n";
}
else{
echo "De functie mail() bestaat niet!!\n";
}
?>
en hij werkt dus ik weet eigk niet waar het probleem licht... iemand een verklaring?
Om te checken of je een draaiende mailserver hebt doe je ergens op de prompt: telnet localhost 25 en dan krijg wel/geen antwoord.
sorry maar ik kom er echt niet uit, moet dit via de hyperterminal? of kan dit via de cmd of moet dit echt via telnet? alvast bedankt
Sander schreef op 07.11.2005 13:56
hij geeft bij de onderste een parse error aan... in regel 7 :

mail("$email","$onderwerp","$tekst","$headers");

Die quotes moeten weg Sander.
ik krijg deze melding:
Warning: Failed to connect to mailserver, verify your "SMTP" setting in php.ini in c:\phpdev\www\blub.php on line 7
wat moet ik precies veranderen in het php.ini bestand?
iemand?

Reageren