Een applet die een jonge leerling kan gebruiken om de tafels van 1 t/m 10 te oefenen. Het bord met tafels is een paneel met GridLayout waarin 100 knoppen staan. De knoppen maak je met een tweedimensionale array.
Als je op de knop "Nieuw" klikt, wordt de tekst op een van de 100 knoppen rood. Deze knop wordt random bepaald. De leerling tikt in het tekstvak het antwoord in op de opgave die op de knop staat (bv. 3 x 7). Bij een goed of fout antwoord komt er een passende reactie en wordt de rode tekst op de knop weer zwart.
eigenlijk maken we hier geen kant en klare scripts, maar ik zit ook in het onderwijs (dat 'ook' is een gokje) en ik vind het een leuk idee. Geef me een half uurtje, dan heb ik een voorbeeldpagina voor je.
Goed, versie 1.0 is af. Laat me even weten of dit werkt zoals je in je hoofd had. Let op: bij het laden van de pagina wordt automatisch het invulveld voor de leerling geselecteerd. Dat betekent dat ze steeds dit kunnen doen: invullen -> enter, invullen -> enter zonder de muis te gebruiken.