Een applet die een jonge leerling kan gebruiken om de tafels van 1 t/m 10 te oefenen. Het bord met tafels is een paneel met GridLayout waarin 100 knoppen staan. De knoppen maak je met een tweedimensionale array.
Als je op de knop "Nieuw" klikt, wordt de tekst op een van de 100 knoppen rood. Deze knop wordt random bepaald. De leerling tikt in het tekstvak het antwoord in op de opgave die op de knop staat (bv. 3 x 7). Bij een goed of fout antwoord komt er een passende reactie en wordt de rode tekst op de knop weer zwart.
Ik kreeg de hele tijd de tafel van 10. Mmm, ik denk dat ik eens ga kijken welke getallen je het meest krijgt waneer je een miljoen keer rand() aanroept. Volgens mij is de rand() functie van php niet echt eerlijk. :)
Ik kreeg de hele tijd de tafel van 10. Mmm, ik denk dat ik eens ga kijken welke getallen je het meest krijgt waneer je een miljoen keer rand() aanroept. Volgens mij is de rand() functie van php niet echt eerlijk. :)
Zou kunnen...
Ik heb net nog even een paar keer getest en hier lijkt het aardig random.
?
Onbekende gebruiker
07-11-2005 18:02
Misschien een for loop maken, en daar steeds een random getal randomeren en dan kunnen die functie my_rand noemen ;)
Ja inderdaad ik moest gewoon even spieken met de rekenmachine ...
I.p.v. de functie rand kun je mt_rand gebruiken, er staat bij "Genereeer een betere willekeurige waarde". Dat zal dan wel.
Ik heb de functie even vervangen. De techniek erachter ken ik niet, maar als het PHP Manual zegt dat hij betere randomnummers genereert, dan zal het wel :-)