Een applet die een jonge leerling kan gebruiken om de tafels van 1 t/m 10 te oefenen. Het bord met tafels is een paneel met GridLayout waarin 100 knoppen staan. De knoppen maak je met een tweedimensionale array.
Als je op de knop "Nieuw" klikt, wordt de tekst op een van de 100 knoppen rood. Deze knop wordt random bepaald. De leerling tikt in het tekstvak het antwoord in op de opgave die op de knop staat (bv. 3 x 7). Bij een goed of fout antwoord komt er een passende reactie en wordt de rode tekst op de knop weer zwart.
Kan iemand mij aan dit progje helpen?
Alvast bedankt!
?
Onbekende gebruiker
09-11-2005 09:49
Heel erg bedankt Jan!!!!!!
Alleen had ik iets simpels verwacht. Dit ziet er wel heel mooi uit.
Ik werk namelijk met het programma JCreator LE. En ik werk uit het boek En dan is er java..
Ik moet dus eigenlijk heel simpel buttons gebruiken. Dit wat jij hebt gemaakt gaat mij een beetje te ver.
En ik zie dat jij php code's hebt gebruikt, maar dat mag ik dus niet gebruiken.
Alleen had ik iets simpels verwacht. Dit ziet er wel heel mooi uit.
Ik werk namelijk met het programma JCreator LE. En ik werk uit het boek En dan is er java..
Ik moet dus eigenlijk heel simpel buttons gebruiken. Dit wat jij hebt gemaakt gaat mij een beetje te ver.
En ik zie dat jij php code's hebt gebruikt, maar dat mag ik dus niet gebruiken.
Tja, die info stond er niet bij en inderdaad, dit is een PHP site. Maar zowel PHP als Java vertonen grote overeenkomsten met C en C++, dus met een beetje moeite moet het te porten zijn.
Ik heb geen idee wat PHP is, maar ik was op zoek naar een programmaatje voor mijn dochter om tafels te oefenen en werd na even googlen hierheen verwezen. Ik vind het systeempje dat Jan heeft bedacht echt super!! Heb 'm dan ook bij mijn favorieten gezet. Hopelijk blijft die voorlopig bereikbaar!!!! Of kan ik 'm op een of andere manier op mijn harde schijf zetten??
Bedankt Jan!!!
?
Onbekende gebruiker
23-11-2005 16:18
Ja je kam hem op je harde schijf zetten alleen dat is niet echt makkelijk.
Ik denk dat Jan hem nog wel een hele tijd on-line laat.
Net zo iets als dat van Jan is Rekenmeester. Deze moet je wel installeren op je computer. Hier kan je hem downloaden
Hij is wel erg groot 16 Mb bijna