Ik zie de laatste dagen sinds ik weer thuis ben dat er meerdere mensen bezig zijn met het maken van een script library. Onder andere op jankoehoorn.nl stond er een, en op communitycoding.tigris.org wordt er een gemaakt. Maar volgens mij hebben ze allemaal het zelfde oude traditionele idee.
Waarom niet een library waar je een script maakt, en je dat per bestand kan uploaden, of kopieren. Dat download veel makkelijker. Daarbij zou je bijvoorbeeld a la wiki-style/cvs-style alle veranderingen bij kunnen houden.

Ook zou je een script/service aan kunnen bieden die je bij het script kan downloaden, en die iedere dag even kijkt of er nog updates zijn, of het script in de scriptlib nog verbeterd is.

Daarnaast zou je ook nog kunnen maken dat gebruikers het script kunnen verbeteren (alweer a la wiki-style) zodat het echt een script van de community wordt, dat door iedereen met een beetje verstand kan worden verbeterd. In combinatie met een soort van geschiedenis kan je eventuele verslechteringen weer ongedaan maken.

Ik zie als enige nadeel dat dit wat meer ruimte in de database gaat kosten. Maar in deze tijd van Gmail en 1 terrabyte schijven (powermac G5 quatro) moet dat toch geen serieus probleem vormen?

Het is maar een idee (ja, stiekem ben ik al bezig met een uitwerking, maar dat schiet zoals gewoonlijk natuurklijk weer niet op) maar wat denken jullie ervan. Is het niet tijd om de scriptlib's zelf een revisie te geven?
Misschien kunnen kan het ook zo gedaan worden met communitycoding. Als je het idee een voorlegt aan de anderen? Via het forum op communitycoding.tigris.org.
Ik vindhet wel een goed idee alleen over dat bewerken door iedereen staat me niet helemaal aan, aan de ene kant wel! Maa aan de andere kant als er weer een puinhoop van word gemaakt ipv verbeterd :X
Dat vind ik dus eigenlijk ook, voor de verbeteringen zijn er administrators en moderators..
Maar je hebt wel gelijk dat het best een beetje anders kan...
Stel dat je ingelogd moet zijn, en je moet jezelf een beejte hebben bewezen, dat heb je het recht om een script te bewerken. Een beetje het wikipedia concept.

Wat een andere mogelijkheid is is om eerst goedkeuring te moeten krijgen van een van diegenen die al aan het script meewerken. Zo hoeft de orginele submitter niet alle verantwoordelijkheid te dragen, en is de kans kleiner dat niemand het script meer kan updaten waneer de orginele submitter het feestje heeft verlaten.
Als jij dit idee ook een voorstelt bij het communitycoding project. Dan kan dit misschien ook in het project.
Je moet gewoon iets maken dat iedereen helpt met het zelfde script(cms)

Dat is toch de bedoeling?

Han
Jelmer schreef op 07.11.2005 14:14
en je moet jezelf een beejte hebben bewezen, dat heb je het recht om een script te bewerken.

Leuk idee, met een soort punten werken.. En vanaf 10 punten mag je editen (oid), maar wie houd de punten dan bij? Of wou je een bot maken die uitzoekt of een post op het forum heeft meegeholpen aan het antwoord... Dat zou al een stuk makkelijker zijn...
In communitycoding ga ik een stel wijziging voor systeem inbouwen :)
Met die punten is een heel goed id voor het bewerken van script enzo!
Punten zou kunnen via de methode a la tweakers.net. Dat systeem is echt prachtig bedacht.

Reageren