Ik zie de laatste dagen sinds ik weer thuis ben dat er meerdere mensen bezig zijn met het maken van een script library. Onder andere op jankoehoorn.nl stond er een, en op communitycoding.tigris.org wordt er een gemaakt. Maar volgens mij hebben ze allemaal het zelfde oude traditionele idee.
Waarom niet een library waar je een script maakt, en je dat per bestand kan uploaden, of kopieren. Dat download veel makkelijker. Daarbij zou je bijvoorbeeld a la wiki-style/cvs-style alle veranderingen bij kunnen houden.

Ook zou je een script/service aan kunnen bieden die je bij het script kan downloaden, en die iedere dag even kijkt of er nog updates zijn, of het script in de scriptlib nog verbeterd is.

Daarnaast zou je ook nog kunnen maken dat gebruikers het script kunnen verbeteren (alweer a la wiki-style) zodat het echt een script van de community wordt, dat door iedereen met een beetje verstand kan worden verbeterd. In combinatie met een soort van geschiedenis kan je eventuele verslechteringen weer ongedaan maken.

Ik zie als enige nadeel dat dit wat meer ruimte in de database gaat kosten. Maar in deze tijd van Gmail en 1 terrabyte schijven (powermac G5 quatro) moet dat toch geen serieus probleem vormen?

Het is maar een idee (ja, stiekem ben ik al bezig met een uitwerking, maar dat schiet zoals gewoonlijk natuurklijk weer niet op) maar wat denken jullie ervan. Is het niet tijd om de scriptlib's zelf een revisie te geven?
En hoe werkt dat van tweakers.net dan??
Is dit een idee van "Alle-sites-bij-elkaar-stoppen-en-dan-zien-wat-eruit-komt"?
Zolang er iets positiefs uit komt, waarom niet?

Ja inderdaad, zat al beetje te kijken om tweakers, maar kan niks vinden over de punten (over mijn eigen punten ook niet)
Het idee van de reactiemodderation van tweakers is dat iedere gebruiker iedere dag een aantal punten mag verdelen over alle reacties. Op iedere reactie kan een aantal punten gegeven worden. Hoe meer punten jouw reactie krijgt, hoe meer je weer kan verdelen. Maar je punten blijven maar 2 dagen geldig, zodat je ze niet op kan sparen. En aan de hand van het totaal punten dat iemand dan in zijn carriëre heeft gekregen, kan je bepalen hoe goed hij is. (en in het geval van de reacties is het welk bericht wel verdwijnt bij veel berichten, en welk niet.)

En wat is er mis met "jat alle goede dingen van andere sites, en maak daarmee een betere? Ik zie hier een Win-Win situatie. Waarom het wiel op een fiets, maar bakstenen op een auto. Combineer deze twee, en je hebt de betere shit te pakken.

Reageren