hey,
ik ben een online multiplayer game aan het maken (probeer het:P). je kan je nu al registreren, inloggen en er is al een forum(ook hiervandaan). ik moet nu dus iets maken dat als mensen inloggen dat ze verder gaan met wat ze hadden(zoals geld en wapens). zou iemand me kunnen vertellen waar ik zo'n script vandaan kan halen of een curcus ofiets?
Mag ik vragen waar je game staat? Ik ben namelijk ook bezig met een online multiplayer game en zit met ongeveer hetzelfde probleem. Misschien kunnen we elkaar wat helpen?? Groetjes, PcFrEaKy
Als je ingelogd bent, geeft ie deze fout:

U bent ingelogd, een moment gedult alstublieft, u wordt doorgestuurd

Bestaat er nog geen page met het eigenlijke game op???

Greeatz, PcFrEaKy
daar kom ik dus niet verder, ik heb wel al van alles gemaakt maar dat heb ik er nog niet opgezet. ik weet ook niet hoe ik dan van iedereen zijn eigen gegevens kan laten zien enzo
Je begint met op papier zetten wat je eigenlijk wilt. Hoe het dus onder het uiterlijk zou moeten werken.

Je zou moeten nadenken over wat de gebruikers kunnen doen, en hoe het systeem zou moeten reageren. Het makkelijkste is dit te doen doormiddel van senario's, waarna je secuence diagrammen kunt maken. Aan de hand daarvan kan je weer een klassendiagram/(e)erd schijven welke je kan gebruiken voor het programmeren.

Vaak maak ik eerst en soort van mini eerd/database ontwerp. Zodat ik ruw wat dingen op papier heb hoe ik alles wil hebben. Vergeet niet je database te normaliseren anders kom je jezelf later tegen.
En... zet de drempel voor jezelf niet te hoog.
ik wil ook niet iets heel groots, ik wil gewoon een klein spelletje dat als het werkt ik hem steeds verder kan uitbreiden. ik heb ook al een kleine schets gemaakt van hoe ik het wil maken en hoe alles eruit moet gaan zien. ik zou alleen echt niet weten hoe ik dan met die accounts van mensen kan zorgen dat ze allemaal hun eigen wapens en geld hebben enzo. ik heb nu een database waar gewoon iedereen word opgeslagen als ze registreren maar wat moet ik dan nog meer doen met die database?
Je moet gekoppeld aan de gebruikers (kan je doen via hun ID) een nieuwe tabel maken met hun gegevens. Je kan daarin bijvoorbeeld de wapens zetten enzo.

Ik zou er zelf voor kiezen om meerdere tabellen te maken, bijv 1 voor wapensoorten (id, wapen, kosten), 1 voor automerken (id,merk,prijs,schade) enzovoort. En dan voor de gegevens een tabel met daarin elke keer de ID van het wapen dat iemand bezit, of het id van een auto (of meerdere :D)
Robert bedoeld zulke dingen (had ik toevallig nog op mijn webspace staan, ooit gemaakt voor ander topics)

Je zet bijv. niet in een tabel met gebruikers de naam van hun land, maar een id die corronspondeerd met een land etc.

Voorbeeldjes :)
Juist Arjan, jij begrijpt het. Het voordeel van het werken op deze manier is dat je met PHP gemakkelijk de verschillende delen uit de database kan halen.

Stel: Je wilt een wapen kopen. Je selecteerd 1 en klikt op de knop koop. Dan schrijft die de ID naar de database toe, zodat het wapen bij de gebruiker komt. Maar wat als je alles via html had gedaan, of gewoon met tekst in de database zette:
Je moet veel meer aanpassen wil je een toevoeging doen aan het spel. En doordat je wat kleinere tabellen hebt blijft het voor jezelf ook overzichtelijker.

Reageren