hey,
ik ben een online multiplayer game aan het maken (probeer het:P). je kan je nu al registreren, inloggen en er is al een forum(ook hiervandaan). ik moet nu dus iets maken dat als mensen inloggen dat ze verder gaan met wat ze hadden(zoals geld en wapens). zou iemand me kunnen vertellen waar ik zo'n script vandaan kan halen of een curcus ofiets?
Normaliseren is nu net zo normaal als een boterham eten. Alhoewel dat niet in de voorbeelden te zien is, je wilt het immers niet te moeilijk maken voor mensen die er nog nooit van gehoord hebben.
wat zijn variabelen?
wat is de begin en eind tag van php?
wat zijn sessies?
wat zijn cookies?
als ik al je berichten zo lees heb je volgens mij (geen enkel) verstand van php. Je wil gelijk met een project aan de gang waar je eigenlijk nog niet aan toe bent (je hebt nog niet genoeg kennis).
wat zijn variabelen?
wat is de begin en eind tag van php?
wat zijn sessies?
wat zijn cookies?
als ik al je berichten zo lees heb je volgens mij (geen enkel) verstand van php. Je wil gelijk met een project aan de gang waar je eigenlijk nog niet aan toe bent (je hebt nog niet genoeg kennis).
Je begint met op papier zetten wat je eigenlijk wilt. Hoe het dus onder het uiterlijk zou moeten werken.
Je zou moeten nadenken over wat de gebruikers kunnen doen, en hoe het systeem zou moeten reageren. Het makkelijkste is dit te doen doormiddel van senario's, waarna je secuence diagrammen kunt maken. Aan de hand daarvan kan je weer een klassendiagram/(e)erd schijven welke je kan gebruiken voor het programmeren.
Vaak maak ik eerst en soort van mini eerd/database ontwerp. Zodat ik ruw wat dingen op papier heb hoe ik alles wil hebben. Vergeet niet je database te normaliseren anders kom je jezelf later tegen.
Helemaal mee eens.. Eerst het concept, pas daarna de techniek.. (: