Hallo , ik heb al 3 weken last van 2 hele irritante mensen op mijn forum.
Ik heb bij beide mensen zowel hun e-mail als ip-adres gebanned , maar ze blijven terug komen.. onder een nieuwe naam + e-mail ... ik begin ook een enorme hekel te krijgen aan het begrip "proxy" !
Ze gebruiken elke keer gewoon een nieuwe proxy en e-mail adres, en een ip ban heeft dus geen enkele zin.
Wat kan ik hiertegen doen? .. ik weet dat je met php code langs sommige proxy's kan kijken .. maar hun gebruiken waarschijnlijk top level proxy's (:
Voor de rest kan je hier niet veel tegen doen vrees ik... Ander IP heb je zo aangemaakt, iemand bannen van een website is helaas onmogelijk...:)
?
Onbekende gebruiker
23-11-2005 19:11
Kun je het niet zo doen?
Bij proxies wisselt toch steeds de laatste getallenreeks uit het ip adres?
Geef dan een wildcard ofzo. B.v. 12.34.567.*
Dan wordt alles op de plaats van de wildcard verbannen.
Alleen ingelogde gebruikers laten posten en zorgen dat je zelf de accounts activeerd?
?
Onbekende gebruiker
23-11-2005 19:39
bedankt voor replys .
vraagje: kun je als je ip logt met 'HTTP_X_FORWARDED_FOR' de meeste proxy's wel blocken ( doorheen kijken naar echte ip) , of werkt dat maar bij relatief weinig proxy?
of in je script die wildcrad functie gebruiken, wanneer het ip overeenkomt moet jij toestemming geven, zoniet je oude gang van zaken als nu. Maar zijn ze deze moeite wel waard is de gewetensvraag