ik probeer iets super simpels te maken, 1 div widht 100% een bg color, een 2e div in de 1e div widht 100px en ook een bg color :

.div1 {
position: relative;
background-color: #BCD4EA;
height: 10px;
width: 100%;
}

.div2 {
position: absolute;
background-color: #000000;
height: 10px;
width: 100px;
}

en mijn HTML :

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">;
<html>
<head>
<title>Admin</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="D:/webserver/styles/fileManager.css"/>
</head>
<body>

<div class="div1">
<div class="div2">
</div>
</div>

</body>
</html>

iemand een idee wat ik verkeerd doe ? ik heb al geprobeerd de margins op 0 of auto of beide te zetten, ik heb geprobeerd de overflow in te stellen, maar ik snap het niet meer
Wat is je probleem dan?

probeer eens bovenaan je css te zetten:

html, body {
height: 100%;
margin: 0;
padding: 0;
}

Soms is het ook alleen body, dus:

body {
height: 100%;
margin: 0;
padding: 0;
}
Roel,

beschrijf een hoe je wilt dat het er uit ziet?

Ik krijg dit (FF): een lichtblauwe div die over de hele breedte loopt, en een 100px zwarte div aan de linkerkant.
Jan, even om terug te komen op het probleem waar je me eerder mee hebt proberen te helpen, met dat unshift probleem, mijn variabele. bijv: $blaat[][] was geen array, als ik er boven zette : $blaat[][] = Array() werkte het wel, maar dat terzijde

ik wil dat de 2 divs gelijke hoogte hebben en dat de div in de bovenliggende div ligt
Dit is mijn testpagina: klik

Ik heb je code iets aangepast
Hoi Roel,

in FireFox werkt dat zoals jij wilt, in IE niet. Daar valt de zwarte buiten de blauwe.
Hoe krijg ik dit goed voor IE dan ?
Ik denk dat je al een heel eind opschiet, als je die positions absolute en relative helemaal weglaat.

EDIT:

hier werkt dat in IE
ik heb hem bekeken met mozilla, maar daar zie ik helemaal niks ? :|

EDIT : ik zie nu dat het zonder de positions goed werkt, maar waarom kan ik dit niet gewoon gebruiken ? het is toch logisch dat ik de eerste div relative zet, zodat ik deze waar dan ook op de pagin neer kan zetten en de divs die daarin komen absolute zet ( ten opzichte van de relatieve div )

ik heb net heel wat tutorials doorgelezen en zover ik weet doe ik niks vreemds ?
Wie is "hem"? Mijn testpagina, of je eigen? Op jouw pagina zie ik ook niets.

Reageren