iemand een idee wat ik verkeerd doe ? ik heb al geprobeerd de margins op 0 of auto of beide te zetten, ik heb geprobeerd de overflow in te stellen, maar ik snap het niet meer
op mijn pagina zie ik in mozilla helemaal niks. Hij plaatst de div's daar niet ? als ik de source bekijk van dezelfde pagina in ie wel divs in mozilla geen divs ? nu breekt mijn klomp :D
edit : oops wel divs, maar geen colors ? moet er in mozilla iets in de divs staan voordat hij deze laat zien ofzow ?
Als je een element op position is absolute zet wordt hij uit de 'flow' van de pagina gehaald. Hij behoudt inderdaad zijn positie ten opzichte van zijn "parent", maar die parent weet niet meer hoe hoog zijn "child" is.
nou misschien dat dit duidelijker is, dit probeer ik te maken, de hoogte van het block is afhankelijk van de grootte van de tekst die erin komt, verder wil ik in 1 van de overige vlakken een plaatje, die sowieso kleiner is als de tekst die erin komt en dus zou ik deze verticaal willen centreren of met een padding op juiste hoogte brengen, maar zoals jullie merken kan ik nog geeneens 2 divs in elkaar zetten welke er in mozilla hetzelfde uitziet als in IE
mijn doel is div's leren te begrijpen. In de tutorials die ik gelezen heb is het allemaal zo simpel, misschien omdat ik de voorbeelden van deze tutorials niet met mozilla bekeken heb.
in het plaatje wil ik de "totale" div (container ofzo) wel 100% hebben.
nee, ik wil gewoon heel graag met div's werken. ik heb al wel iets gemaakt : http://213.46.223.78/index.php met divs, dit is me (naar mijn doen :P ) goed gelukt. Nu wil ik iets wat mij veel simpeler lijkt en werkt het niet in mozilla..
EDIT: dankje, nu maar hopen dat ik het ook echt zal gaan "begrijpen" :)
Om een rijtje vakken te makken, kun je beter geen div in een div stoppen. Het gaat veel makkelijker met een unordered list. Zal ik daar een voorbeeldje van maken?