Ik ben met m'n stomme kop m'n wachtwoord van msn vergeten...
Nu staat deze nog wel standaard in msn als 'wachtwoord onthouden' (dus allemaal sterretjes) maar ja... schiet ik niet veel mee op.
Aangezien ik mijn geheime vraag ed. altijd allemaal onzin invul (1000 letteres en getallen) vroeg ik me af of iemand misschien weet hoe ik mijn wachtwoord alsnog kan achterhalen..
Voor zover ik kan zien worden de wachtwoorden opgeslagen op een remote server (zie: MSNP8; inmiddels zijn er we al wat versies verder maar de werkwijze zal wat dit betreft hetzelfde zijn).
Het authenticatieproces is vrij ingewikkeld, gecodeerd en al. Naar je wachtwoord sniffen zal dan ook niet veel zin hebben, tenzij je het weet te decoderen.
Brute-forcen lijkt mij dan de enige optie (als de andere opties geen uitkomst hebben geboden). Is dat inmiddels gelukt?
Edit:
Han zei zojuist
En hoe kan je ooit op hun servers komen om aan de md5 te komen?
Zie voornoemd protocol MSNP8. Als je daarop Googled kom je wel het een en ander tegen. Met PHP kan je daar ook leuke dingen mee doen, bv. zo'n webmessenger bouwen. 'T is echter geen beginnersklus.
1. Ga naar: www.msn.nl 2. Klik op aanmelden 3. Voer je e-mailadres in, als hij niet standaard wordt weergegeven 4. Klik dan op wachtwoord vergeten 5. Typ de tekst van het plaatje goed over, klik desnoods op dat refresh tekentje om het te veranderen 6. Klik op: Stuur uzelf een e-mailbericht waarmee u het wachtwoord opnieuw in kunt stellen. 7. klik op e-mail versturen!
ET VOILA!!
?Onbekende gebruiker
29-11-2005 18:33
Alleen als je een alternatief adres hebt ingestelt ;)