Volgens mij heeft het niet zo veel te maken met de hoeveelheden data, MySQL kan vele GB aan data verwerken. Dat zal het probleem niet zijn.
Echter, MySQL ondersteunt een heel aantal 'standaard' database-taken niet/nauwelijks/slecht. (doorhalen wat niet van toepassing is) Een veld met een lengte van 10 karakters, kun je gerust een tekst van 20 karakters in stoppen. Dat je de helft van je data kwijt raakt, daar hoor je MySQL niet over... En zo zijn er nog vele andere voorbeelden.
Blijkbaar, ik denk dat ik nog veel zal moeten aanpassen aan mijn manier van SQL queries opstellen :-/
Edit:
@Frank: Ik ben benieuwd naar PostGre, aangezien ik klachten heb gehad van m'n host, ik had een tabel met een 175.000 records, was een kleine 40mb groot, en hier werd nogal veel uit opgehaald... Waardoor ik veel "trage queries" veroorzaakte op de server, en hier moest ik dus iets aan doen... Nu heb ik gehoord dat bij PostGre dit probleem niet zo erg is, daarom dat ik eens ga proberen...
?Onbekende gebruiker
29-11-2005 13:40
Yep. PgSQL schijnt grotere hoeveelheden data aan te kunnen :)
?Onbekende gebruiker
29-11-2005 14:41
"een kleine 40mb groot", een kleine 40mb KLEIN zul je bedoelen. Dit is echt een heel erg klein pietleuterig tabelletje. MySQL ondersteunt tabellen van 2 GB tot 16 TB, afhankelijk van het besturingssysteem. Dus 50 tot 400.000 keer zo groot, als ik het goed heb. Zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/table-size.html
Het probleem zal eerder in de queries, indexen of het datamodel zitten dan in het soort database. Verwacht dan ook niet al te veel performancewinst van de migratie naar PostgreSQL. Daarvoor zul je hele andere dingen moeten doen, die ook in MySQL voor betere prestaties zorgen.
Hij kan vast 16TB aan als je je eigen server hebt, waar verder niemand van gebruik maakt, maar zoals Rafael zegt vind zn Host het niet al te leuk, wat erop duidt dat er meer mensen van die server gebruik maken. dus zo heel vreemd vind ik het niet dat Rafael dan wat snellers wil.
En net of ze van MySQL gaan zeggen dat hun databases maar 40mb aan kunnen ;)
?Onbekende gebruiker
29-11-2005 14:50
Kijk dit dan op de site van YAPF:
MySQL wordt niet langer ondersteund door YAPF.net. Dit artikel wordt geleverd 'as is', zonder verdere ondersteuning.
?Onbekende gebruiker
29-11-2005 14:55
@DaeDaluz: Problemen met de performance van een database liggen 99 van de 100 keer aan de manier waarop je de database gebruikt, niet aan welk soort database (MySQL, PostgreSQL, Oracle, etc.) je gebruikt.
Dat het sneller moet, is mij ook duidelijk. Maar dan kun je beter eerst eens gaan kijken wat er nu precies aan de hand is. 40mb is zo minimaal, dat kan het probleem gewoon niet zijn.