Hoi

Iemand ervaring hiermee? Dit zou sneller kunnen omgaan met grotere hoeveelheden data, dus ben ik benieuwd naar meningen van andere mensen hierover? :)

Bedankt :)
@Jan, ja :)

Dus, in Tabel 1 kan nickname leeg zijn, waardoor de rest sowieso mag wegvallen, maar het kan ook dat Tabel 2 wel een resultaat gaf, dus nickname was niet leeg, maar er bestaat gewoon geen record in Tabel 3

Tabel 2 en 3 kan ik inderdaad samenvoegen, hier had ik al aan gedacht, maar de andere query krijg ik niet weggewerkt tot nu toe.
Tabel 1:
id, naam, bericht, datum, nickname
Tabel 2:
id, nickname, geslacht, rang, fotonaam

SELECT
tabel1.*, tabel2.*
FROM
tabel1, tabel2
WHERE
tabel1.nickname = NULL
OR
tabel1.nickname = tabel2.nickname

Iets in deze geest. Ik kan het van hieruit niet testen, en misschien moet NULL wel '' zijn, dat moet je even uittesten.
Ik ga het even proberen op die manier, ik laat dadelijk weten of het gelukt is :)
Okee, ik moet nu aan het werk, maar kom vanavond hierop terug.
Oké, dit werkt perfect, ik was nooit verder geraakt dan de OR tabel1.nickname = NULL. Waardoor de gehele query geen resultaat gaf in dat geval, dus ontweek ik deze methode.. Weer wat bijgeleerd, bedankt Jan!

Edit:

Hoewel, ik heb nu het volgende:

WHERE
(tabel1.id = '" . $waarde . "')
AND
(tabel1.nickname = tabel2.nickname OR tabel1.nickname = NULL)

Maar wanneer tabel1.nickname nu leeg is, krijg ik geen waarde. Dus ik doe nog iets mis, maar kan het niet vinden.
Okee graag gedaan! Het zal ook behoorlijke snelheidswinst opleveren zo ;-)
De tabel1.nickname = NULL wijzigen in tabel1.nickname = '' is ook geen goed idee zo blijkt, aangezien deze dan willekeurig gaat selecteren. Een idee Jan ? :)
ik denk dat je ISNULL(tabel1.nickname) moet hebben
Lukt me nog steeds niet goed op jouw manier Jan.
Heb het ondertussen wel voor elkaar gekregen met een LEFT JOIN, maar dit lijkt extreem traag te gaan :-/ Dus weer wat verderzoeken :-/
Ligt eraan hoe je het doet.
Geef eens een stukkie code ;)

Reageren