hallow mensuh :p
keb een vraagje:
op mijn website is er een gastenboekje!( moet je ingelogd zijn om te kunnen bekijken en in schrijven) hier kan je je naam invullen...<<-- probleem

mensen vullen een andere naam in bijv: namen van reclames etc..

bestaat er een script die mij laat zien naar welke paginas in mijn website de gelogde user bezoekt??
Vast wel. PHPHulp, PHPFreakz, Hotscripts, Sitemasters.be, Google,
Succes met zoeken.
me dit:

<?
echo "$HTTP_REFERER";
?>

kan je bekijken van waar hij kwam vooraleer hij de pagina opende
Outdated!!! En je moet ook de variabelen uit de quotes houden!!!
<?
echo $_SERVER['HTTP_REFERER'];
?>
dus dit:

<?
echo $_SERVER['HTTP_REFERER'];
?>

gwn bovenaan de pagina zetten??
je moet het neerzetten waar jij wilt dat het weer gegeven wordt.

of als je het wilt opslaan in een db bijv, dan moet je er geen echo van maken, maar een insert of update query van maken.
neej, dan log je ze niet, maar dan geeft je het alleen maar weer.. je moet om te loggen die $_SERVER['HTTP_REFERER'] naar je log schrijven en niet echoen.. :)
@Sebas
bedank om me er op te wijzen maar ik had het ooit zo gelezen en er altijd op die wijze gebruik van gemaakt. bednakt om me te verbeteren.
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /vhost/usr/fakher/login.php:6) in /vhost/usr/fakher/login.php on line 8

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /vhost/usr/fakher/login.php:6) in /vhost/usr/fakher/login.php on line 8

ik krijg die foutmelding :p als ik die script toepas ! en helemaal neerzet
plaats bovenaan je scrip(er mag niets voor geen html geen outputs..
<?php
pb_start()
>
ob_start('ob_gzhandler');

Reageren