hallow mensuh :p
keb een vraagje:
op mijn website is er een gastenboekje!( moet je ingelogd zijn om te kunnen bekijken en in schrijven) hier kan je je naam invullen...<<-- probleem
mensen vullen een andere naam in bijv: namen van reclames etc..
bestaat er een script die mij laat zien naar welke paginas in mijn website de gelogde user bezoekt??
Waar slaat dat op Sebastiaan, uitleg graag :).
Werkt het niet gewoon met
<?
ob_start();
session_start();
?>
boven alles, en eenmalig (als je pagina's include dit er nĂet boven zetten, maar in de pagina waar inlucde in staat zetten, dus pagina die je aanvraagt in browser).
?
Onbekende gebruiker
09-12-2005 18:37
Als je object buffering met Gzip doet is je script sneller.
Ze zijn ingelogd? Kan je dan niet beter in het formuliertje het textveld met de 'aan' weghalen, en vervangen door een <hidden> met daarin de naam die je uit de sessie haalt (neem aan dat je werkt met een sessie-login systeem.
Of na het submitten kijk je naar hoe de gebruiker is ingelogd.
maar kan iemand me uitleggen welk code ik precies moet toepassen?
dus:
ik wil kunnen kijken wie op welke datum inlogd en welke tijd.
en ik wil dat alleen ik dat kan zien ( maakt niet uit hoe, maar niet dmv een mailtje, want dan loopt mn mailbox vol)
hiermee begint mn login.php :
<?
session_start();
?>
en onderaan staan natuurlijk codes :p ( keb ff afgesloten anders zou deze tekst ook blauw zijn)
mijn vraag dus: welke code moet ik toepassen om te zien wie op welke datum en welke tijd inlogd?
Als je alleen de laatste keer wilt weten dat een user is ingelogd hoef je alleen maar een extra veld aan te maken in de tabel waarin je de users en de passwords hebt staan. Bijv zo:
De vraag is natuurlijk of het echt nuttig is. Binnen no-time heb je een huge database tabel waaruit eigenlijk weinig nuttige informatie te halen is. Ik bedoel, wat kan je met de info waneer iemand inlogt? Tenzij je kickt op cijfertjes.
Het zou wellicht interessant worden waneer je er een ipadres bijzet, dan zou je iets kunnen maken wat een patroon gaat zoeken, zodat je welicht kunt ontdekken dat iemand op bepaalde tijden op school zit, of op een andere pc. Maar zelfs dan (ik ben een information engineer, data is leuk, maar een lijst met tijden kan zelfs mij niet boeien).