Door
Dieter De Waele
op 14-12-2005 11:05
gewijzigd op 02-01-2006 11:00
1.420 views
Hallo,
Het bedrijf waar ik werk OptiSeo Group BVBA uit Lochristi is op zoek naar een voltijds PHP Programmeur.
Hieronder plak ik even de vacature die ook terug te vinden is op onze website http://www.optiseo.be
Wij zoeken een flexibele, leergierige en gemotiveerde M/V als PHP programmeur voor voltijds werk met onbepaalde duur in onze kantoren te Lochristi.
Vereiste vaardigheden:
Linux
PHP
MySQL
ASP
Javascript
xHTML
CSS
Journalistiek talent
Netwerkbeheer
Kennis hardware
Noties Frans
Goede kennis Engels
U dient te beschikken over eigen vervoer en U dient onmiddellijk beschikbaar te zijn. Een kennis van SEO is een pluspunt.
Er wordt kennis gevraagd van andere zaken ook, maar hoofdzakelijk werken wij met PHP. Bij de job komt ook het onderhoud van de interne servers kijken zoals de fileserver en de statistiekenserver, maar ook geregeld eens een herstelling aan een PC van ons uitvoeren is een to-do. In principe wordt je de technische persoon binnen het bedrijf.
Ik post het hier ook eens omdat ik wel weet dat er hier heel wat mensen bezig zijn met PHP en MySQL en al die zaken.
Als je interesse hebt voor de job, kan U ons altijd contacteren op het nummer 0472 908 955 (Frederic De Schryver) of kan U het formulier invullen op onze website.
hehe.. die functie eisen gaan wel wat ver vind ik..
Naast webdesigner (CSS / XHTML / SEO) en programmeur (PHP / MySQL) moet degene ook een systeembeheerder zijn en een talenknobbel hebben waarmee hij journalistieke verhalen moet schrijven..
Lijkt me meer een schaap met 5 poten! Of hoeveel waren het er...
Dit is een onmogelijke vacature! Programmeren en netwerkbeheer zijn al 2 totaal verschillende zaken, maar om dan ook nog te durven vragen om een journalistiek talent? Ik denk dat er ook nog een talent bij personeelszaken noodzakelijk is en dan wel om realistische vacatures op te stellen.
Ik vind dat webdesign, programmeur en systeembeheer best wel bij elkaar kan. Op het MBO leert men systeembeheer (en natuurlijk in vrije tijd en werk), op het HBO leert men systemen te ontwikkelen. Dat is volgens mij gewoon hetgeen dat hij wil.
Maar het journalistieke talent en het beheersen van de franse taal naast de kennis van netwerken, systemen en het ontwikkelen daarvan is inderdaad wel veel gevraagd.
ik vind alles wel kunnen,
netwerken en programmeren is geen probleem, enkel die talen en die reporter talenten,
engels zou nu nog wel gaaan.
en als je met netwerken en programmeren bezig bent, en je kent neit veel van pc's, ben je ook niet goed bezig in mijn ogen.
Zit ook een beetje een verschil in de mate van kennis die vereist is. Ik ken zat afgekeurd mbo laagniveau icters die nu een briefje hebben met 'netwerkbeheerder'. Vraag ik hun echter wat een vpn is, ssl etc dan gaan ze snel ergens anders over praten.
Linux en windows kennis (asp) kan als eis gesteld worden. Echter maak je dan je zoekresultaten wel erg klein. Ook weer een beetje afhankelijk of jij iemand zoekt die zo nu en dan een live cdtje opstart, of thuis 4 debian's beheert via putty.
Kennis hardware... tja, zoek je dan die lui op tweakers.net die de hele dag lopen te geilen (sorry voor het woord) op alles wat eensgezinds blinkt of van een bekend merk? Of zoek je die lui die servertjes bouwen puur uit ervaring, en niet uit de bekende merken. Ik kan wel zeggen dat ik een leuk systeempje gemaakt heb van een tyan tomcat, maar menig van die lui zal schreeuwen dat asus/msi beter is.
Waar ik heen wil... ik kan mbo'ers van de straat plukken die aan al je eisen kunnen voldoen (behalve op het talengebied wellicht). De vraag is alleen of je daar vrolijk van word. Een pc in elkaar schroeven kan iedereen tegenwoordig, maar je wilt niet weten hoeveel pcs ik kon fixen van mensen die zelf een zoon 'in de ict' hadden in het tijdperk dat ik nog op de TD stond.
Stel je eisenpakket bij, maak het duidelijker of ga in overleg met een bedrijf die er handig in is.
Overigens voor de mensen die vallen over het woordje 'frans'... de meeste hier zullen nederlands zijn, maar voor belgen (daar komt dit bedrijf vandaan) ligt dat anders. Daar spreekt waarschijnlijk 60+% van huis uit al frans.