Hoi,

Ik heb een probleem met het tonen van mijn pagina in FireFox. Wellicht kunnen jullie helpen.
De inhoud van mijn html-pagina:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>blabla</TITLE>
<LINK REL="stylesheet" HREF="images/style.css">
</HEAD>

<BODY>
<DIV ID="container-page">
BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>
BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>BLABLA<BR>
</DIV>
</BODY>
</HTML>

De CSS is als volgt:
#container-page {
margin: 0 auto;
width: 700px;
background: url(back-page.gif) repeat-y;
text-align: center;
position: relative;
height: 100%;
}

De CSS toont dus een achtergrond plaatje.
Als ik mijn pagina in Internet Explorer open, wordt het plaatje tot geheel onderaan doorgetrokken. Echter in firefox, op het moment dat ik naar beneden scroll, zie ik het achtergrond plaatje niet meer.
Het lijkt er op alsof de hoogte van de achtergrond (100%) alleen het zichtbare deel bestrijkt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen zodat het er normaal uitziet in FF??

thx
Joost
Volgens mij gaat bij Firefox 'height: 100%; ' echt maar 100% de body wat je in 1 keer kan zien en Internet explorer 100% van het document.
Geen andere mogelijkheden dan???
Hoi Joost,

wat moet het plaatje precies doen? Zichzelf herhalen over de hele div, of zich herhalen over de hele pagina? Heb je een link?

Hoi Jan,

Een voorbeeld is hier te vinden: http://www.dutchville.com/test

Als je naar beneden scroll houdt de image niet aan...

Alvast bedankt voor de hulp!!
By the way: Bij internet explorer loopt hij wel gewoon door. Betreft dus echt alleen firefox...
Verander je CSS eens in:

#container-page {
margin: 0 auto;
width: 700px;
background: url(back-page.gif) center center repeat-y;
text-align: center;
}
Joost schreef op 15.12.2005 20:25
By the way: Bij internet explorer loopt hij wel gewoon door. Betreft dus echt alleen firefox...

Ja ik zag het. Je gebruikt een CSS shorthand die volgens mij niet toegestaan is. Dat IE hem rendert zoals je verwacht lijkt me toeval.
POTVER! HET WERKT!!!

Dank u!!!
Misschien is het ook wel handig om een doctype mee te geven aan je pagina? Dat voorkomt ook een hele hoop fouten!

Reageren