hallo,

ik heb op de site www.spartakruiseke.be een systeem waar iemand zelf nieuws ingeeft vanaf een admin pagina (zelf gemaakt)

maar dit is gewoon "platte" tekst
nu ben ik op zoek naar een "visuele editor"-script die toelaat dat de nieuws-toevoeger bepaalde woorden vet kan zetten, links kan publiceren en een aanklikbaar mailadres kan plaatsten. en ook bvb de BR kan invoegen

gezocht bij hotscripts maar niets gevonden met de termen visual editor (enkel IDE programma's)

kan er mij iemand in de goeie richting wijzen ?

thanks,

P.
Ik heb even een min of meer werkend voorbeeld van die editor online gezet: WYSIWYG editor

edit: deze werkt dus alleen in IE, omdat andere browsers de MSHTML module niet kennen. De Midas-versie ga ik misschien in de kerstvakantie wel eens maken.
Jah.. wat ik dus eigenlijk wil is dat die in zowel de IE als in de andere veelgebruikte browsers gaat werken. Het ziet er wel goed uit die editor van jou. Ga er zeker even mee aan de slag, dwz als ik inzage kan krijgen in de code :P.
Ja ik wil hem ook crossbrowser maken. Maar in de tijd dat ik dit gemaakt heb had IE nog een marktaandeel van 99%.

Als je de complete code wilt, stuur me dan ff een PM met je e-mailadres. Dan mail ik je de PHP en de JS bestanden.
waaw jan, die is wel vet!

idd, hij werkt niet goed in safari maar is echt cool
@ Hipska: klopt, hij werkt alleen in IE. Ik heb hem een jaar of twee geleden gemaakt, vandaar dat hij (nog) niet crossbrowser is. Leuk dat je hem evengoed "vet" vindt!
Hij ziet er inderdaad mooi uit Jan.. Ik ben benieuwd naar de code die erachter zit.. Maar goed.. die komt wel...
Ik wil dit namelijk een beetje leren, om en een cms te maken. (dat is het uiteindelijke doel) maar ik wil een gastenboek aanpassen, zodat via zo'n editor berichten worden toegevoegd, en daarvoor moet ik eerst weten hoe het werkt.. En mooie tuts zijn hierover helaas moeilijk te vinden.
Klopt, ik heb me er indertijd ook helemaal gek naar gezocht. Ik wil er wel eens een tut over maken, maar dan moet hij ook werken in Gecko browsers.
Tjah.. ik blijf zoeken.. als ik wat tegenkom, dan hoor je het wel :)
Nou, ik weet al hoe het moet. Het is puur tijdgebrek om het te gaan bouwen.

Overigens, een heel goede is wysiwygpro, te bekijken op http://www.wysiwygpro.com
Is er dan 1 generieke code voor? Of moet je dan eerst kijken welke browser wordt gebruikt en dan daarvoor de juiste code aanroepen?

Reageren