ik heb op de site www.spartakruiseke.be een systeem waar iemand zelf nieuws ingeeft vanaf een admin pagina (zelf gemaakt)
maar dit is gewoon "platte" tekst
nu ben ik op zoek naar een "visuele editor"-script die toelaat dat de nieuws-toevoeger bepaalde woorden vet kan zetten, links kan publiceren en een aanklikbaar mailadres kan plaatsten. en ook bvb de BR kan invoegen
gezocht bij hotscripts maar niets gevonden met de termen visual editor (enkel IDE programma's)
Ik ga eens ff kijken hoe dat zit met de code.. zit eraan te denken om het op net zo'n manier te doen als een taal systeem (voor andere taal include een andere lang file) dus dat je voor IE de IE variabelen laadt en voor FF de andere variant.
Maar dan eerst eens uitzoeken welke verschillende functies (voor beide browsers) feitelijk hetzelfde doen.
Zo doe ik het met event handling en ook XMLHTTPRequest, werkt prima. Voordelen daarbij zijn dat je geen serversided nodig hebt, niets variabel (dus onvoorspelbaar) is en het lekker logisch voor jezelf blijft.
@ Robert: je moet ook goed nadenken over de opzet, want volgens mij die Midas het alléén in een iframe met een id. MSHTML kun je op meer HTLM elementen gebruiken, zoals een DIV.
Edit: en voor wie hem liever niet zelf gaat maken: Kevin Roth heeft een aardige, gratis crossbrower editor gemaakt. Download-link
Jah, ik had het gezien.. Maar bij beiden kan het volgens mij wel met allebij de browsers bij een divje. Het voorbeeld dat ze bij midas geven is een iframe. Er staat niet dat dat de enige is waarbij het kan. Ze pakken ook de id van het element, dus ik denk dat er meerdere mogelijkheden zijn. Ik zal het wel eens gaan testen..