Ik kan taakbeheer niet meer opstarten!

Hoe komt dit? Ik heb al 20 keer geprobeert opnieuw op te starten, maar dat mocht niet baten.

ADM Athlon XP
XP Home Edition SP 2 (Legaal)
spyware, ....
Ik heb die dingen ook weleens volgende dag weer over...
Tjah.. vaag probleem. Heeft ook vast niets met PHP te maken. Maar zit er bij Home niet ook de herstel functie? (dat je de computer een stukje "terug" kan zetten?) Misschien dat anders eens proberen.. Anders kan ik je xp Pro aanraden, omdat die die herstelfunctie zeker heeft. (als je niet weet waar te zoeken: Start, Programma's, bureau accessoires, systeemwerkset, systeem herstel)
Als dat spyware is, dan is het een goede variant.. En gaat die ook niet vanzelf zomaar over. :S Wat je anders nog wel kan proberen (als het toch spyware is) is hitmanpro downloaden, en die laten draaien. Grote kans dat die het er wel af krijgt. (dwz als het dus wel spyware is)
ja die van microsoft is ook wel goed. Het voordeel van hitmanrpo is de verschillende soorten progamma's, zodat als de 1 het niet vindt de ander dat wel doet. Maar bij mij ie altijd tracking cookies... scan dan niet
Er zijn verschillende manieren om Windows Taakbeheer te openen:

1. Via de toetsencombinatie Ctrl-Alt-Delete
2. Via Start / Uitvoeren. In dat venster tik je taksmgr.exe in en druk je op Enter
3. Ga naar de folder [stationsletter]/Windows/system32 en dubbelklik op taskmgr.exe. De [stationsletter] staat voor de schijf op partitie waarop Windows is geïnstalleerd. In de meeste gevallen is dat C:.

Om Windows Taakbeheer te openen, moet je wel met een account met Beheerdersrechten zijn aangemeld.

Als je Windows Taakbeheer niet meer kan openen zou je besmet kunnen zijn met een virus. Het is aan te raden om een online virusscan uit te voeren.

Als een virusscan niets oplevert, controleer dan het Windows-register. Let op voordat je wijzigingen aanbrengt in het register, raden we je aan eerst een back-up te maken.

- Kies Start / Uitvoeren. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.

- Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / System.

- Kies Bewerken / Nieuw / Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kun je deze stap overslaan.

- Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw / DWORD-waarde.

- Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.

- Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.

Hiermee moet het lukken denk ik
Klopt, Hitmanpro is een aanrader voor iedereen die wel eens over het internet aan het struinen is. Het enige vindt ik dat het wel heel veel programma's zijn die die gebruikt. (scheelt dat je zelf niet zoveel hoeft te doen, omdat die alles zelf doet)
Tjah, maar die tracking cookies, daar doe je niet zoveel aan. Haha, of cookies uitschakelen (met als gevolg dat niet alle sites meer lekker werken)
Ja het is een voordeel dat je niks hoeft te doen, ik vind dat meer iets voor mensen die geen reet van computers etc. afweten. Er staat nergens dat je het maar gewoon moet laten gebeuren, ik drukte toen ik het voor de eerste keer deed steeds verder... of verwijder.. en dan loopt het meteen al fout..
Taskmgr: bestand wordt door ander proggramma gebruikt

En ik wil wel een symatec scan doen, maar IE start niet meer op. Nu is firefox me enige redding ...
en systeemherstel? (die register oplossing zou ik niet aan beginnen) tenzij je heel zeker weet wat je aan het doen bent.

Reageren