Ik kan taakbeheer niet meer opstarten!

Hoe komt dit? Ik heb al 20 keer geprobeert opnieuw op te starten, maar dat mocht niet baten.

ADM Athlon XP
XP Home Edition SP 2 (Legaal)
Kan alleen in IE, teminste als je het online wilt laten doen.
Systeemherstel deed bij mij vroeger meer kwaat dan goed. Register-klooien is makkelijker dan het lijkt.

Je zou als altenatief nog eens msconfig kunnen opstarten (via start->uitvoeren->msconfig) en daar alles wat je niet kent op het laatste tabblad eruit gooien. Ook hier voorzichtheid geboden, al is het vrij moeilijk je computer zo stuk te maken.

Wat je IIG moet doen is een backup maken van je levenswerk, want dit kan nog wel eens een neergaande curve worden.

Mijn oplossing: koop een mac, maar daar heb je natuurlijk niets aan :-)
Weet ik Jelmer, het register is niet zo moeilijk. Neem alleen van mij aan dat als je twijfelt, dat je dan beter daar niet in kan klooien.
Inderdaad zal het met msconfig kunnen werken. Je kan daar wel dingen uitvinken, dan moet je de computer opnieuw opstarten en worden de dingen die je uitgevinkt hebt niet meer geladen.

Voorzichtigheid is altijd geboden. :)
Windows Home heeft ook systeemherstel.

Je kunt taskmanager ook starten vanuit een DOS prompt:
Start Menu > Uitvoeren > CMD > enter

Nu typ je AT /?

Dat geeft een overzicht van mogelijke commando's
Vooral /every: is handig.
Voordat ik ga vertellen waarom mijn heilige Systeemherstel geen optie is moet ik jullie eerst iets anders vertellen.

Het vreemde gedrag van me systeem begon een dag voordat ik dit topic startte. Het was vreemd gedrag, want opeens was mijn C schijf vol! Waarom? Ik het niet weten :( Ik heb een hardxe schijf, opgedeeld in een C(windows en andere OS requirements), D (van mijn vorige windows installatie, staat nu niet meer gebruikte troep op) en een H partitie(waar al mijn software en bestanden zo ver mogelijk op staan). Maar ik kon op de C schijf nergens een bestandje wegpikken, omdat alles dat ik er uit kon extraheren zowieso op de H schijf stond.

Dus mijn enige redding was alle Systeemherstelpunten tot op de recenste na te verwijderen. Ik maakte sinds de ondergang van mijn vorige systeem altijd iedere dag stipt zeven uur s'avonds een Systeemherstelpunt zodat ik makkelijk me systeem kon herstellen. Dus uit paniek heb ik Ja geantwoord op de optie van Windows, maar helaas, Windows verwijderde alle Systeemherstelpunten.

Nu zit ik met een instabiel systeem, met een vreemd virus die me C schijf laat vollopen, waar FireFox nu de enige normaal werkende applicatie lijkt te zijn, en waar taskmgr door een ander proggramma gebruikt lijkt te zijn. Ik ga nu proberen wat Jelmer zei over msconfig, en dan kijken of ik iets met Jan's optie kan, en anders zie ik geen andere optie als format C en dan mijn Windows XP Home Edition opnieuw te installeren. En alle programma's, alle instellingen opnieuw configureren, ....

EDIT: Alles dat in het Windows Systeem geintergeerd is werkt niet. Regedit werkt niet, CMD werkt niet (krijg errors), IE werkt niet, Systeemherstel weigert nu helemaal, Windows Verkenner weigert, ....

EDIT2: Oke, opnieuw opstarten, explorer.exe toepassingsfout. I/O foutsatus. Oke, tijd voor Format C :'( en Kijken waar FireFox zijn favorieten opslaat, zodat ik die kan blijven houden....
Sorry voor de dubbelpost maar woohoo!

Ineens in veilige modus met netwerkmogelijkheden luistert ie wel hè. Ode aan Symantec, 4 virussen, 4 verwijderd. Het lijkt erop dat alles het weer doet !!!!!!
Heb je de namen nog van die virussen?
Uhm ja.

Hacktool (1x)
W32.Avgr nogwat (2x)
en nog één. Iets met Jar

Helaas had Symantec daar geen removetool voor, maarja, het stond niet in C:/Windows dus whatever, gewoon weggooien hahaha :)
Het kan nog in het register zitten (opstart van register)
Haal het daar ook weg ;)
Toch er nog iets dat 'zijn macht' aan het verliezen is, maar toch nog steeds oo.exe op C:/ probeert te plaatsen.

Wat ook interesant is, is dat ik met behulp van Tweaknow Powerpack 2006 een map heb gevonden die Windows niet weergeeft(C:/Documents And Settings/Sebastiaan/Complete) waar allemaal kleine bestanden in staan die een totale som van maar liefst 3816,11 MB vormen.

Vind het gek dat me C schijf vol raakt. Ik denk dat ik nu met een zombie pc zit, want er draait steeds een proggramma gevestigd in een ontzichtbare map C:/Program Files/Msmovies

Is iemand hier bekend mee? Het programma heet Msmovies.exe.

En mijn CMD werkt ook nog steeds niet. Ik zal binnenkort een screenshot van de foutmelding posten.

Reageren